استاندار فارس و رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: روند شیوع سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون را نگران کننده دانست و افزود: این ویروس جهش یافته با سرعت بسیار زیادی در حال انتشار است و هم‌اینک چهار شهرستان استان به رنگ نارنجی و ۲۰ شهرستان نیز به رنگ زرد درآمده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 30 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دکتر محمد هادی ایمانیه، در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا در شیراز افزود: با توجه به شرایط، تمام قوانین مربوط به رنگ بندی‌ها بر اساس مصوبه ستاد کرونا با قاطعیت در استان اجرایی خواهد شد.
او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان تا فردا یکشنبه که دومین جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار می‌شود فرصت دارند که پیشنهادهای خود را در جهت برداشتن گام‌هایی فراتر از پروتکل‌های مربوط هر رنگ بندی ارائه دهند.
وی، روند شیوع سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون را نگران کننده دانست و افزود: این ویروس جهش یافته با سرعت بسیار زیادی در حال انتشار است و هم‌اینک چهار شهرستان استان به رنگ نارنجی و ۲۰ شهرستان نیز به رنگ زرد درآمده‌اند.
استاندار فارس گفت: قوانین، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکاری نیروی انتظامی، بسیج و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۰۷ هزار و ۴۷۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۲۸ هزار و ۱۸۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۱۳ هزار و ۷۶۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۵۹ هزار و ۷۹۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۹۳ هزار و ۷۱۰ مورد تست سریع انجام شده و ۶۸ هزار و ۳۹۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۱۱۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۹۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۴۷۹ نفر رسید.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۱۱ هزار و ۵۲۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۲۹۸ هزار و ۹۱۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۷۲ هزار و ۵۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و دو هزار و ۵۱۱ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار