رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی، ریل اصلی حرکت سازمان حفاظت محیط زیست است و اقدامات روابط عمومی باید در همین راستا باشد.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ 09 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی سلاجقه در دیدار با مدیران روابط عمومی ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، بر لزوم ارتقای جایگاه روابط عمومی در مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد وافزود: مدیران ادارات کل محیط زیست موظفند نگاه ویژه‌ای به روابط عمومی‌ها داشته باشند کمااینکه این موضوع در ستاد سازمان هم اتفاق خواهد افتاد.
وی یادآورشد: باید عِده، عُده و اعتبارات روابط عمومی به نحو مطلوبی افزایش پیدا کند تا به جایگاه واقعی خود دست یابد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاکید رییس‌جمهوری بر پررنگ‌تر شدن نقش روابط عمومی‌ها در دولت سیزدهم، گفت: رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت، مجموعه اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را مکلف کردند که در هماهنگی با حوزه سخنگویی و شورای اطلاع‌رسانی دولت، مواضع سازمان و دولت را برای مردم تبیین کرده و توضیح دهند و در مقابل، انتقادات و نظرات مردم را انتقال داده و پل ارتباطی بین دولت و مردم باشند.
معاون رییس‌جمهور، تبیین ارتباط سازمان حفاظت محیط زیست با سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، تبیین سیاست‌های سازمان و نیز سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی در حوزه محیط زیست را از جمله وظایف روابط عمومی این سازمان برشمرد و گفت: در موضوعاتی که نسبت به آن شبهه ایجاد می‌شود، این روابط عمومی‌ها هستند که باید پاسخ درخور، به موقع و عالمانه برای افکار عمومی داشته باشند.
سلاجقه از روابط عمومی‌های سازمان محیط زیست خواست موضوعات ارتباطی و رسانه‌ای را به صورت برنامه‌ریزی شده و با مشورت مراکز دانشگاهی و انجمن‌های علمی فعال در این حوزه، به جد پیگیری کنند.
وی بر استفاده از ایده‌های نوی ارتباطی و تعامل با سمن‌ها در حوزه علوم اجتماعی تاکید کرد وافزود: تعامل مدیران ستادی و استانی با رسانه ملی و جراید و حضور حداکثری کارشناسان و مدیران در برنامه‌های پرمخاطب صدا و سیما برای آگاهی‌رسانی و افزایش سواد محیط زیستی مورد تاکید اینجانب است و در ارزیابی عملکرد مدیران، این موضوع از امتیاز ویژه‌ای برخورد خواهد بود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خوشبختانه اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل شده است و توقع مردم از این دولت خیلی زیاد است، پس بر همه ما دولتمردان تکلیف است که پاسخ درخور به این خواست مردم و رهبری معظم انقلاب بدهیم.
وی یادآورشد: به دستور ریاست جمهوری و با همکاری ۵۰۰ نفر از متخصصان برجسته کشور، سند تحول قوه مجریه آماده شده است که به زودی از آن رونمایی خواهد شد،درخواست بنده از مجموعه روابط عمومی‌ها این است که نسبت به تبیین این سند تحول به ویژه در بخش محیط زیست کوشا باشند.
به گفته سلاجقه، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی، ریل اصلی حرکت سازمان حفاظت محیط زیست است و اقدامات روابط عمومی نیز باید در همین راستا باشد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سند ابلاغی سیاست‌های کلی محیط زیست، قانون هوای پاک و قانون حفاظت از خاک به موضوع فرهنگ‌سازی و تقویت معارف دینی و مشارکت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در تمام سطوح و اقشار جامعه و افزایش آگاهی‌های عمومی و آموزش تاکید شده است و سازمان صدا و سیما نیز در اجرای این مهم، همواره با سازمان حفاظت محیط زیست تعاملات خوبی داشته است.
وی، اخلاق‌مداری در سازمان حفاظت محیط زیست را بسیار مهم دانست و افزود: انتظار من از مدیران روابط عمومی ادارات کل حفاظت محیط زیست این است که با حفظ اخلاق فردی و رسانه‌ای، یک اجتماع اخلاق‌مدار در مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست بسازند.
معاون رییس‌جمهور ادامه داد: مدیریت یکپارچه و جامع‌نگر سرزمین در ایران با توجه به خشکسالی و تغییر اقلیم یک موضوع جدی است و باید به آمایش سرزمین و رعایت ارزیابی زیست‌محیطی پروژه‌ها قبل از اجرا توجه ویژه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار