معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ایجاد و راه اندازی مراکز و آکادمی های تخصصی برای ورزش دانش آموزان را راهبردی اساسی برای توسعه و پیشرفت ورزش همگانی و قهرمانی با بهره گیری از ظرفیت های بزرگ دانش آموزی دانست.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 01 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهرزاد حمیدی درآیین افتتاح خانه ژیمناستیک معلم ورزشکار شهید علی حسینی آشتیانی و بهره برداری همزمان از ۴کلاس درس تربیت بدنی در استان مرکزی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با تاکید بر این که ورزش دانش آموزی، عامل اصلی سلامت جسمی و روحی و پایه ورزش قهرمانی کشور است افزود:نگاه ما به مقوله ورزش نگاه تربیتی است و اعتقاد داریم با فعالیت‌های ورزشی می‌توان روحیه جوانمردی و اخلاق را در دانش‌آموزان پرورش دهیم و با شناسایی استعدادها، آنان را به مسیر درست هدایت کنیم.
وی گفت: توجه به نقش بی‌بدیل ورزش و زیرساخت‌های آموزشی در توسعه پایدار انسانی زمینه ساز ارتقای امید، نشاط، سلامت روحی و جسمی و روحیه کار گروهی است.
وی اظهارداشت: ورزش منظم یک راهبرد مهم در حفظ سلامتی نونهالان است و ژیمناستیک به دلایلی می‌تواند آمادگی جسمانی بسیار مطلوب و قابل قبولی به ویژه در فاکتورهای انعطاف‌پذیری، قدرت عضلانی، سرعت عمل و از همه مهم‌تر هماهنگی عصبی عضلانی داشته باشد و همین باعث شده که این رشته به عنوان رشته مادر در بین سایر رشته های ورزشی شناخته شود.
حمیدی در ادامه با زنده نگداشتن یاد و خاطره معلمان شهید به خصوص معلم ورزشکار شهید "علی حسینی آشتیانی" گفت: دانش‌آموزان باید از اسوه‌های صبر و استقامت تبعیت کرده و شهدا، جانبازان و ایثارگران را مهمترین الگوی ورزشی خود قرار دهند چراکه بزرگترین درس‌های تاریخ بشریت را در عرصه امتحان الهی پشت سر گذاشتند و از حیاتی‌ترین مسائل خود در رسیدن به اهداف والای انسانی و اسلامی گذشتند.
"بهرام حسین آبادی" مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره بر این که یکی از سیاست های آموزش و پرورش توسعه تربیت بدنی وتوجه به سلامت جسمی و روانی دانش آموزان با رویکرد ورزش های درون مدرسه ای است گفت: توجه به ورزش و سلامت دانش آموزان یک راهبرد اساسی است که با برنامه ریزی دقیق، منسجم و علمی و همچنین با توسعه و تجهیز سالن های ورزشی و با استفاده از دبیران مستعد و با انگیزه با دقت و حساسیت دنبال می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه به استعدادیابی و پرورش استعدادها ورزشی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش‌وپرورش معدن و مزرعه استعدادیابی برای دانش آموزان است، اگر قرار است این فرزندان در آینده این کشور بدرخشند باید ایستگاه اول ریل توسعه کشور را در آموزش‌وپرورش بنا کنیم، چرا که سرمایه‌گذاری در آموزش‌ و پرورش صد برابر سرمایه‌گذاری در محیط‌های دیگر بازدهی دارد و ثمره آن را شاهد هستیم.
در این آیین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل استان مرکزی نیز با بیان این که مهمترین شاخصه ای که روح و روان انسان را تقویت می کند ورزش است گفت: آموزش و پرورش مصمم است تا زیر ساخت های ورزش را در تمام ابعاد توسعه دهد به بیان برنامه ها و طرح های استانی و همچنین حمایت و پشتیبانی حداکثری در راستای ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه ورزش برای توسعه تربیت بدنی و اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار