رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حل مشکل آلودگی هوای اراک هم به مسئولان و هم به مردم باز می گردد.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 29 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی کولیوند افزود: سالیان زیادی است که مسئله آلودگی هوا و اثرات آلودگی هوا بر روی زندگی انسان ها به یکی از بزرگترین دغدغه های مردم جهان تبدیل شده است.
وی یادآورشد: با توجه به نظرات کارشناسان بسیاری از مردم جهان در نقاطی زندگی می کنند که میزان آلودگی هوا در انها فراتر از حد استاندارد می باشد.
وی تاکید کرد: متاسفانه کشور ما نیز از جمله کشورهایی است که دچار مشکلات ناشی از آلودگی هوا است و در بخش هایی از کشور بخصوص قسمت های صنعتی و پر جمعیت شرایط آلاینده های هوا بسیار فراتر از استاندارد های جهانی می باشد.
دکتر کولیوند افزود: متاسفانه در خصوص شهر اراک آلودگی هوا به دلایل متعددی که وجود دارد به یک مسئله جدی تبدیل شده است.
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: طبق آمار و مستنداتی که وجود دارد سالیانه تقریبا ۵ تا ۷ میلیون نفر در جهان به علت آلودگی هوا فوت می کنند.
وی گفت: در کشور ما آمار فوتی ها به علت آلودگی هوا چیزی میان ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار نفر می باشد و در شهری مانند تهران حدود ۴ هزار نفر به علت بیماری هایی ناشی از آلودگی هوا فوت می کنند.
وی اضافه کرد: تغییر اقلیم یکی از موضوعات مهمی است که در سالیان اخیر در دنیا مطرح شده است و تبدیل به یکی از بزرگترین مشکلات زیستی شده است.
دکتر کولیوند افزود: تغییر اقلیم در حقیقت مرتبط با گازهای گلخانه ای و آلاینده های هوا است و به همین علت موضوع تغییر اقلیم به اندازه ای مهم است که اگر افزایش دما به همین صورت ادامه پیدا کند تا چندین دهه دیگر کره زمین جایی برای زندگی نمی باشد.
وی اضافه کرد: در شهر اراک نیز وضعیت هوا مناسب نیست و تعداد روزهای زیادی را با آلودگی هوا و آلاینده ها مواجهه هستیم، به همین علت ما باید بتوانیم با یک تصمیم درست و برنامه ریزی مناسب مقدار اندکی از عوارض و عواقب آلودگی هوا را کم کنیم.
وی تاکید کرد: متاسفانه با توجه دلایل مختلفی که در جهان وجود دارد ما نمی توانیم به راحتی و در یک زمان اندک مسئله آلودگی هوا در جهان را حل کنیم و نیازمند به همکاری تمام دستگاه ها و انسان ها می باشیم.
کولیوند متذکر شد: اگر بخواهیم درباره کشور و شهر خودمان صحبت کنیم حتما بخشی مرتبط با مسئولان و سیاست گذاران خواهد بود و بخش دیگر آن به عهده مردم و وظیفه شهروندی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار