رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان سطح سواد سلامت شهروندان و جامعه باید افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 27 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه مجمع سلامت شهرستان شازند، افزود: متاسفانه در چند سال اخیر میزان قاچاق دارو افزایش یافته و تا چاره اندیشی و هم فکری و یافتن راهی برای جلوگیری از آن، به مراکز درمانی فشار زیادی وارد خواهد شد.
وی از مدیران شهرستان شازند خواست، در زمینه مقابله و مواجهه با داروهای ممنوعه و محل های عرضه و فروش داروهای ممنوعه همت کنند و نگذارند جان و سلامتی مردم به خطر بیافتد.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه بدون کمک و حمایت سایر ادارات نمی تواند اقدام خاصی صورت دهد و باید با نگاه سیستماتیک و یک دل به این قضیه ورود کرد.
دکتر جمالیان یادآورشد: فروش دارو به صورت اینترنتی و در ورزشگاه ها و اماکن ورزشی برای ترغیب ورزشکاران به خصوص جوانان مهمترین تهدیدات دارویی است که با توجه به شعار امسال "خودمراقبتی آری ولی خوددرمانی خیر" از آحاد مردم به خصوص مسئولان مربوطه می خواهیم مجموعه بهداشت و درمان استان را یاری کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دغدغه های متعددی در حوزه سلامت وجود دارد که باید با کمک یکدیگر آنها را مرتفع کنیم.
وی افزود: مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک ها، به خصوص در دام ها و عقد تفاهم نامه با سازمان هایی چون دامپزشکی، جهاد کشاورزی، فرمانداری و غیره از جمله مهترین مباحث و اقدامات صورت گرفته در این جلسه بود.
گفتنی است جلسه مجمع سلامت شهرستان شازند با حضور رییس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اراک و شبکه بهداشت و درمان شازند، فرماندار، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، رییس مجمع خیرین سلامت استان مرکزی و دیگر مسئولان شهرستان برگزار و در آن بر ارتقاء سطح سواد سلامت و برخورد با قاچاق و عرضه داروهای ممنوعه و غیرقانونی تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار