معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بسیاری از اراضی فارس در معرض فرونشست و حتی رانش زمین قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 12 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل محبی پور در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: فارس اولین استان کشور در حوزه باغداری و دومین در تولید محصولات کشاورزی است اما تنها ۲ و نیم درصد سهم صادرات این بخش را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در سطح این استان،بیان کرد: اصلاح الگو کشت و توسعه آبیاری نوین برای مدیریت آب و ایجاد درآمد پایدار برای فعالین این بخش از اولویت های این استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید کرد: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به سوی شهرها، مدیریت کارا نهاده‌ها، لزوم توجه به توسعه کشت گلخانه‌ای، توجه به مدیریت آبخوان داری و توسعه کشت گیاهان داروئی و ایجاد زنجیره تولید از دیگر ضرورت های بخش کشاورزی فارس است.

وی بر لزوم مدیریت اراضی شیب دار تاکید کرد و گفت: بسیاری از زمین‌های استان فارس در معرض فرونشست و حتی رانش قرار دارد که جلوگیری از آن باید مورد توجه جهاد کشاورزی این استان باشد.

محبی پور با بیان اینکه به حوزه کشاورزی باید با نگاه و عمل جهادی نگریست،گفت: پیگیری برای ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی و ارگانیک سلامت محور باید مدنظر قرار گیرد.


مدیریت علمی و برنامه محور سرلوحه کشاورزی فارس

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در ادامه این آیین گفت: بخش کشاورزی این استان امروزه متاثر از برخی چالش ها است.

مجتبی دهقان پور افزود: فارس در مجموع دومین استان کشور در تامین محصولات کشاورزی است و به همین نسبت نیز در امنیت غذایی کشور سهم داد و کشاورزی نقش مهمی در معیشت اهالی این استان دارد.

وی اصلی ترین رویکرد مدیریت جدید جهاد کشاورزی استان فارس را برنامه محوری دانست و گفت: تبیین شرایط موجود و نگاه به آینده و آینده پژوهی براساس برنامه های کوتاه،میان و بلند مدت در این دوره مدنظر خواهد بود.

دهقان پور نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر سازمانی دانست و افزود: جهاد کشاورزی فارس از این نظر ظرفیت عظیمی در اختیار دارد که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

وی اضافه کرد: مدیریت علمی و برنامه‌های علم محور باید الگو کار جهاد کشاورزی استان باشد.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: بهرمندی از فناوری های نوآور بومی یکی دیگر از اولویت های دوره جدید مدیریت این سازمان است.

وی در پایان گفت: مدیران جدید این سازمان باید افرادی باشند که بتوانند خارج از ساعت اداری نیز برای خدمت گذاری به مردم آماده باشند.

در این آیین از تلاش‌های احمد طمراسی تقدیر و مجتبی دهقان پور بعنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس معارفه شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار