رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: این استان در دهه ۶۰،۷۰ و ۸۰ نان استان های دیگر کشور را تامین کرده و از صنعتی شدن غافل مانده است و این موضوع به این نتیجه منجر شده که امروز فارس نه کشاورزی و نه صنعت دارد.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 11 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدجواد عسکری شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: باید از ظرفیت دانش آموختگان کشاورزی در کشور و استان فارس برای توسعه کشاورزی دانش پایه استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین جالش های جهان امروز، موضوع امنیت غذایی است که حتی این مساله به امنیت ملی کشورها نیز گره خورده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت فارس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کشوری در زمینه امنیت غذایی به نقطه پایداری نرسد با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: علیرغم وجود ظرفیت های فراوان در کشور در زمینه کشاورزی، تاکنون این پتانسیل ها به عمل در نیامده است در صورتی که معتقدیم با مدیریت جهادی می توان این امر را محقق کرد.

عسکری با بیان اینکه امروزه سفره مردم و خصوصا بهره برداران بخش کشاورزی کوچک شده است گفت: فارس استان منحصر به فردی در زمینه تولید محصولات کشاورزی خصوصا از نوع ارگانیک است.

وی بیان کرد: استان فارس در بحث اقلیم متنوع در قله قرار دارد و باید از ظرفیت های این استان حداکثر استفاده شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: این استان در دهه ۶۰،۷۰ و ۸۰ نان استان های دیگر کشور را تامین کرده و از صنعتی شدن غافل مانده است و این موضوع به این نتیجه منجر شده که امروز فارس نه کشاورزی و نه صنعت دارد.

وی عنوان کرد: این آمادگی در کمیسیون کشاورزی مجلس وجود دارد که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی نگاه الگویی شدن فارس در زمینه کشاورزی نهادینه شود.

عسکری افزود: در این استان باید از ظرفیت دانشکده کشاورزی و مرکز تحقیقات بخش کشاورزی در توسعه این حوزه بهره گرفته شود در صورتی که این پتانسیل تاکنون در حوزه اجرا بکار گرفته نشده است.

وی اضافه کرد: استفاده از دیپلماسی اقتصادی کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس آغاز شده که با فعال سازی دیپلماسی پارلمانی توسعه کشاورزی نوین در کشور صورت پذیرد.

وی به رفع قوانین ناکارآمد بخش کشاورزی در مجلس اشاره کرد و گفت: طرح امنیت غذایی شامل ۱۵ ماده در کمیسیون کشاورزی تدوین و همه ایرادات این بخش در آن دیده شده که بزودی این طرح اعلام و عملیاتی خواهد شد.

عسکری ادامه داد: با اجرای این طرح بروکراسی دست و پا گیر بخش کشاورزی که اکنون مانند ترمز جلوی حرکت فعالین را گرفته رفع خواهد شد.

وی وعده داد: مگاپروژه‌های عظیم کشاورزی بزودی در سطح استان فارس راه اندازی شود و سرمایه گذار متقاضی اجرای این طرح ها نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس دنبال شد که نتیجه آن این شد که اکنون تولیدکنندگان این حوزه تصمیم گیر نهایی هستند.

وی نبود مدیریت منابع آبی کشور در دوره های گذشته گلایه کرد و گفت: با بی برنامگی سفره های آب زیرزمینی کشور نابود و نتیجه آن این شد که اکنون صدها دشت در کشور با بحران خشکی روبه رو هستند.

عسکری خطاب به مدیریت جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: باید برنامه های علمی کوتاه،میان و بلند مدت در حوزه مدیریت کشاورزی این استان تهیه و براساس این نقشه راه عمل شود.

در این آیین از تلاش‌های احمد طمراسی تقدیر و مجتبی دهقان پور بعنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس معارفه شد.



برچسب ها: کشاورزی ، صنعت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار