امام جمعه شهر لار گفت: تیم مذاکره کننده همچنان با چاشنی تدبیر و حوصله، کار را پیش ببرند؛ چون این موضوع بیانگرضعف طرف مقابل و دست برتر جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برای بدست آوردن منافع خود است.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 11 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام سید مختار موسوی افزود: نکته ای که کارشناسان و دلسوزان نظام همواره به عنوان یک ایراد اساسی به توافق برجام و در دور قبل مذاکرات داشتند این بود که در این توافق عجله شد و امروز هم دشمن بر همین امر نیز اصرار می ورزد و مدام القا می کند که وقت مذاکرات تمام شده است.

مذاکرات دولت سیزدهم بر اساس اصل عزت
امام‌جمعه لار تاکید کرد که عزت، حکمت و مصلحت به وضوح در دور جدید مذاکرات و رویکرد هوشمندانه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی مشهود است و مردم و ملت فهیم کشورمان نیز بدون توجه به غوغاسالاری ها و فضا سازی رسانه ای دشمن یار اصلی و پشتیبان قوی مذاکره کنندگان باشند.
وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده همچنان با چاشنی تدبیر و حوصله، کار را پیش ببرند؛ چون این موضوع بیانگرضعف طرف مقابل و دست برتر جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برای بدست آوردن منافع خود است.
موسوی تصریح کرد: آنچه مشهود است و در واکنش ها و فضای رسانه ای بین المللی نیز به خوبی قابل وضوح است؛ دشمن و طرف مقابل چندان به تیم فعلی مذاکره کننده و رویکرد و راهبرد ایران در این دور خرسند نیستند و می خواهند به هر شکل ممکن و با عجله کار را تمام کنند.
وی یادآور شد: همین عصبانیت و ناخرسندی و شتابزدگی در رفتار و واکنش های طرف مقابل بیانگر هوشیاری مذاکره کنندگان در این کارزار سخت برای کسب منافع و دفاع از حقوق ملت است که البته دشمن به ویژه آمریکا و همپیمانان آن به دنبال آن هستند که با فضاسازی رسانه ای بر افکار عمومی ایران این خلا و ضعف محسوس را جبران کنند.
امام جمعه لار تاکید کرد: تیم مذاکره کننده کشورمان نیز باید خوب مراقب باشد و تحت تاثیر این فضا قرار نگیرد و در مسیری که امریکا به دنبال ریل گذاری آن است و می خواهد مذاکرات را به آن سمت و سو ببرد گرفتار و در دام این هدف نامبارک دشمن قرار نگیرند.
وی یادآور شد: هدف طرف مقابل با رهبری و هدایت آمریکا آن است که مذاکرات را تنها محدود به موضوع هسته ای کنند و با تنظیم یک سند غیرجامع بتوانند در آینده این اهرم فشار و تحریم های ظالمانه خود را بر جمهوری اسلامی همچنان داشته باشند.
امام‌جمعه لار تصریح کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی در این دور از مذاکرات و با تجربه ای که از گذشته کسب کرده با عزتمندی و هوشمندی به دنبال رفع کامل تحریم ها در وهله نخست است.
موسوی خرم ادامه داد: هدف جمهوری اسلامی و تیم مذاکره کننده رفع همه جانبه تحریم هاست اما باید این را توجه داشته باشیم که در دام آنها اسیر نشویم و البته آنگونه که بارها در رویکرد و راهبرد دولت سیزدهم و وزیر امور خارجه کشورمان نیز بیان و تاکید شده فضای مذاکرات تاکنون در مسیر درست خود طی می شود.
وی بیان کرد: ایران در مذاکرات جدید و با نگاه هوشمندانه خود بر تدوین چندین سند از جمله رفع همه جانبه تحریم ها تاکید دارد که البته این مهم نیز بر اساس توافق برجام بوده و هرچند تاکنون طرف مقابل با ترفند از زیر بار این اصلی ترین موضوع شانه خالی کرده است.

لزوم تضمین عدم خروج طرف مقابل از توافق
امام‌جمعه لار گفت: از دیگر اهداف مهم دولت جمهوری اسلامی نیز دادن تضمین های لازم برای آنکه طرف مقابل از این توافق جدید به راحتی خارج نشوند که در این مرحله تیم مذاکره کننده و دولت سیزدهم خوب این موضوع را درک کرده و بر روی آن نیز اهتمام جدی دارد.
وی اظهار داشت: سومین نکته در تدوین این سند و مورد تاکید و هدف جمهوری اسلامی ایران که البته بر مبنای همان توافق برجام و بر اساس تجربیات گذشته هست این است که چنانچه طرف مقابل بخواهد از این توافق خارج شود، خروج از این سند جدید برای آن کشور هزینه بر باشد.
او بار دیگر بر این نکته تاکید کرد که افکار عمومی و ملت فهیم ایران در دام فضای رسانه ای دشمن قرار نگیرند چون آنها با رویکرد جمهوری اسلامی و تاکیدی که تیم مذاکره کننده برای منافع کشورمان در این توافق دارند راضی نیستند و می خواهند که این ضعف خود را در میدان داری و با فضاسازی های تبلیغاتی و غوغاسالاری ها جبران کنند.
موسوی یادآور شد که تیم مذاکره کننده با قوت و جدیت این روند مذاکره هوشمندانه و بر اساس تاکیدهای مقام معظم رهبری را دنبال کنند و بدانند که مردم یک یار اصلی و پشتیبان قوی و جدی مذاکره کنندگان خود در این عرصه حساس دیپمالتیک است.
امام جمعه لار گفت: اگر در دام دشمن و در فضای رسانه ای که دشمن ایجاد شده، گرفتار نشویم تیم مذاکره کننده نیز می تونند با دلگرمی بیشتر در این کارزار برای دفاع از حقوق ملت و منافع جمهوری اسلامی موفق تر عمل کنند.
وی ابراز داشت: البته همین که جمهوری اسلامی توانسته بر اساس توافق برجام و دور قبل مذاکرات به تمامی تعهدات خود عمل کند و از طرفی غنی سازی ۶۰ درصدی را نیز در دستور کار قرار داد؛ خود می تواند قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده برای دست یابی به یک تواق و سند راهبردی و جامع در این دور و با هدف تامین منافع کشورمان را بیش از پیش بالا ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار