مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در خصوص ویژگی‌های افراد ثبت نام کننده تصریح کرد: افراد برای ثبت نام در طرح ملی نهضت مسکن باید دارای ۴ شرط اساسی باشند که شامل عدم استفاده از امکانات دولتی، زمین و مسکن، تأهل، سابقه سکونت پنج ساله در محل ثبت نام و عدم مالکیت خصوصی از سال ٨۴ تاکنون است.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 16 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: در جریان سفر ریاست جمهوری به استان فارس یکی از طرح‌هایی که مورد توجه دولتمردان قرار گرفته بود طرح نهضت ملی مسکن است. این طرح به گفته وزیر راه و شهرسازی قرار است تأمین‌کننده مسکن افرادی باشد که تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده‌اند.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان برگزاری شورای اداری استان فارس که با حضور ریاست جمهور در هفتمین سفر استانی به استان فارس برگزار شده بود، گفته بود که طرح نهضت ملی مسکن از استان فارس آغاز خواهد شد.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار مهر در طرح ملی نهضت ساختمان متقاضیان پول زمین دریافت نمی‌شود ولی افرادی که این مسکن‌ها را دریافت می‌کنند باید به صورت اجاره ۹۹ ساله نسبت به پرداخت اجاره بها در هر ماه اقدام کنند. لازم به یادآوری است که در این طرح تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده که دوره یا بازپرداخت آن ۲۰ سال است برای کلان‌شهرها در این طرح تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی برای سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

ثبت نام ٨٠ هزار استان فارسی

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: بالغ بر ٨٠ هزار و ٩۴٣ نفر در طرح ملی نهضت مسکن در استان فارس نام نویسی کرده‌اند.

جعفر زاهدی افزود: این طرح از شهریور ماه به مراکز استان‌ها ابلاغ شد و براساس برنامه ریزی که صورت گرفته بود مقرر شد تا با توجه به اینکه ١٢٠ شهر در استان فارس وجود دارد ١٠٢ شهر دارای طرح نهضت ملی ساختمان باشند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته و با توجه به سهم تسهیلاتی که به این طرح اختصاص یافته است ۵٩ هزار واحد طی هر سال ساخته شده و در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: ثبت نام در این طرح از ٢٨ مهر ماه آغاز شده و تا ٢٨ آبان ماه ادامه خواهد داشت و افرادی که در این طرح قرار است نام نویسی کنند باید دارای شرایط ویژه ای باشند.

این مقام مسئول در خصوص ویژگی‌های افراد ثبت نام کننده تصریح کرد: افراد برای ثبت نام در طرح ملی نهضت مسکن باید دارای ۴ شرط اساسی باشند که شامل عدم استفاده از امکانات دولتی، زمین و مسکن، تأهل، سابقه سکونت پنج ساله در محل ثبت نام و عدم مالکیت خصوصی از سال ٨۴ تاکنون است.

حال مردم استان فارس و کشور منتظر هستند که آیا این طرح بعد از ثبت نام و دریافت مبالغ اولیه محقق خواهد شد یا خیر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار