لطفی در فارس بیش از هفت هزار نفر بیمار خاص وجود دارد، اظهار کرد: بیماران خاص اگر تامین اجتماعی نداشته باشند در بیمه سلامت ثبت نام می شوند و می توانند از خدمات بیمه ای این بیمه استفاده کنند، چرا که بحث هزینه های درمانی یکی از مسائلی است که به مردم فشار می آورد و این برای بیماران خاص بسیار بیشتر است.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 26 October 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «فرهاد لطفی»، امروز (سه شنبه 4 آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انتظار از رسانه ها اینست که بیشتر مشکلات مردم را به بیمه اطلاع رسانی کنند، گفت: داروخانه و مراکز درمانی مورد بررسی قرار می گیرند و سعی می شود تا مشکلات مردمی احصا و با آن برخورد شود.

مدیر کل بیمه سلامت فارس با یادآوری این مطلب که 56 درصد جمعیت استان بیمه سلامت هستند، تاکید کرد: بیش از چهار هزار مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت در فارس وجود دارد و همه سازمان های بیمه ای در موارد تحت پوششی با هم یکسان هستند.

وی با اشاره به اینکه در آغاز هفته بیمه سلامت هستیم، افزود: سوم آبان 1373 سالروز تصویب خدمات بیمه ای سلامت است ابتدا بیمه «خدمات درمانی» نام داشت و از سال 91 به اسم بیمه «سلامت» عنوان شد، اضافه کرد: از سوم تا نهم آبان ماه هفته بیمه سلامت نام دارد.

به گفته لطفی، هر فردی که بیمه ندارد می تواند بدون پرداخت پول در بیمه سلامت ثبت نام کند که اگر روستایی باشد بیمه روستایی و اگر شهری باشد، بیمه شهری سلامت دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه در فارس بیش از هفت هزار نفر بیمار خاص وجود دارد، اظهار کرد: بیماران خاص اگر تامین اجتماعی نداشته باشند در بیمه سلامت ثبت نام می شوند و می توانند از خدمات بیمه ای این بیمه استفاده کنند، چرا که بحث هزینه های درمانی یکی از مسائلی است که به مردم فشار می آورد و این برای بیماران خاص بسیار بیشتر است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به اینکه هفت هزار و 784 نفر بیمار خاص در فارس تحت پوشش این بیمه قرار دارند که بیشترین آمار آن مربوط به بیماران MS و نزدیک به سه هزار نفر هستند، اضافه کرد: به ازای هر بیمار خاص 13 میلیون تومان هزینه داشتیم.

لطفی با اشاره به اینکه سلامتی با عدم اطمینان مواجه است و از این رو بیمه ها پدید آمده اند، افزود: حمایت از بیماران کرونایی را در ایام شیوع بیماری شکل دادیم و در زمان شیوع بیماری کرونا، در بخش های خصوصی و دولتی میزان 98 میلیارد تومان هزینه بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت شد که بیش از 70 میلیارد تومان را پرداخت کردیم و در چهار ماهه اول سال 1400 بیش از 96 میلیارد تومان هزینه بیماران کرونایی شد که بیش از 72 میلیارد تومان را ما پرداخت کردیم و میزان پنج میلیون و 700 هزار تومان میانگین هزینه هر بیمار کرونایی است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات در سال جدید به روز شد، تاکید کرد: نسخه پیچی الکترونیک شکل گرفت و پزشکان باید به سمت نسخه الکترونیک بروند و از ابتدای تیرماه 1400 دفترچه بیمه سلامت چاپ نمی شود اما پزشکان خانواده روی سربرگ خودشان نسخه می نویسند.

لطفی با اشاره به اینکه در سال 98 بیش از 80 میلیارد تومان مردم بابت ویزیت پزشک خانواده پول ندادند و این مبلغ را بیمه سلامت داده است، اضافه کرد: مردم باید مسائل را به ما مشکلات را منعکس کنند، پزشکان خانواده پیش از این حق گرفتن فرانشیز نداشتند اما رقم ویزیت آنان امسال حدود پنج هزار تومان برای نسخه کاغذی و 6 هزار تومان بابت نسخه الکترونیک شد.

وی با اشاره به اینکه هر پزشکی بیشتر از حق خودشان بگیرند از پول آنان کم می کنیم، یادآور شد: در شیراز 12 نفر بازرس حضور دارد و سایر شهرستان ها نماینده بیمه حضور دارند اما ما از طریق سیستم تمام موارد پزشکی هر پزشک و بیمار را احصا و با تخلفات برخورد می کنیم و این نظارت هوشمند بهتر از نظارت حضوری است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به اینکه از جمعیت حدود پنج میلیونی استان بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش این بیمه قرار دارند، تاکید کرد: حدود یک میلیون 647 نفر بیمه روستایی وجود دارد که هیچ حق بیمه ای پرداخت نمی کنند که معادل 61 درصد بیمه شدگان ما هستند، همچنین 553 هزار نفر بیمه سلامت همگانی معادل 20 درصد بیمه شدگان این سازمان هم حق بیمه پرداخت نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه 344 هزار نفر کارکنان دولت که حق بیمه پرداخت می کنند که معادل 13 درصد بیمه شدگان است، افزود: 26 هزار نفر بیمه ایرانیان هستند که حق بیمه پرداخت می کنند و معادل یک درصد بیمه شدگان می شود و سایر اقشار نظیر طلاب و بنیاد شهید و بهزیستی معادل پنج درصد حق بیمه های خود را پرداخت می کنند، در مجموع بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر حق بیمه پرداخت نمی کنند که باید از بخش دولتی استفاده کنند.

لطفی با اشاره به اینکه 10 درصد اعتبار بیمه سلامت کشور به فارس اختصاص یافته است، افزود: بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار درمان بیمه سلامت در فارس است، اکنون بدهی نداریم مگر سندی باشد که در حال بررسی است.

وی اظهار کرد: بیش از 64 درصد اعتبارات ما به دولتی ها می رسد و 26 درصد بخش خصوصی و 9 و نیم درصد هم به پزشکان خانواده شهری تعلق می گیرد.

لطفی با اشاره به اینکه تا پایان تیرماه هم با بیمارستان ها دولتی و دانشگاهی تسویه حساب کردیم، اظهار کرد: پزشکان هرچه به سمت نسخه نویسی الکترونیکی بروند پرداخت ها سریع تر اتفاق می افتد.

مدیرکل بیمه سلامت فارس یادآور شد: بیش از 30 درصد مراجعات بخش خصوصی استان به بیمارستان «کوثر» می رسد و حساب بیمارستان های خصوصی تا مرداد ماه امسال تسویه حساب شده و نسخه های کاغذی داروخانه ها تا پایان تیرماه و نسخه های الکترونیکی تا پایان مرداد پرداخت شده و خسارت ها هم تا شهریور سال جاری تسویه شده است.

وی با اشاره به اینکه پزشکان خانواده شهری علی الحساب تا پایان شهریور پرداخت کردیم، تاکید کرد: پرداخت ها بسیار بروز است و منتظر وصول مستندات برای پرداخت های بعدی به پزشکان خانواده هستیم.

لطفی بر لزوم ابراز مشکلات بیمه ای توسط مردم به بیمه سلامت و ارائه شکایت ها، هم گفت: اگر مردم حق خود را مطالبه کنند ما به دنبال رفع مشکل آنان خواهیم بود و از این رو تلفن گویای 32111118 071 برای دریافت شکایات در نظر گرفته شده است و سامانه #1666* برای دریافت تاریخ اعتبار بیمه ای هم ایجاد شده است که تمام افراد از هر بیمه ای می توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: افرادی که حق بیمه نمی پردازند می توانند در سامانه غیرحضوری به آدرس Eservices.ihio.gov.ir نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند و همچنین مردم می توانند
از طریق شماره 1666 به صورت 24 ساعته به بیمه سلام تماس حاصل کنند.

 

برچسب ها: بیمه ، بیمه سلامت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار