لزوم ترویج و گسترش پوشش بومی و اسلامی در مازندران

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: طراحان پوشاک به تجلی و گسترش مد ایرانی و مازندرانی بپردازند.
کد خبر: ۹۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 13 September 2015

به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری فارس  از بابلسر، علیرضا یونسی صبح امروز در نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه چوقای تبرستان در هتل بانک کشاورزی بابلسر با بیان اینکه این جشنواره بیانگر فرهنگ غنی مردم کشور عزیز ایران است، اظهار کرد: این جشنواره می‌تواند نقش مهمی در حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی ـ اسلامی ایفا کند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا عظمت و غنای فرهنگ ایران را ندارد، خداپرستی و حجاب در بین زنان و مردان را از دیگر ویژگی مردم ایران قدیم دانست و افزود: تاریخ ایران نشان می‌دهد کشور سرشار از عالمان، فرزانگان و فرهیختگانی بود که همواره می‌درخشیدند و از عظمت بالایی برخوردار بودند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه  فرهنگ نقش مهمی در توسعه کشورها دارد، اضافه کرد: لباس نقش مهمی در توسعه فرهنگ جامعه دارد.

یونسی با اشاره به اینکه لباس به جسم انسان جلوه و شکوه خاصی می‌دهد، گفت: انسان‌ها در زمان‌های بسیار دور نیز از لباس استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه در مازندران افراد زیادی در بخش صنعت پوشاک در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: از طراحان و اندیشمندان می‌خواهم به انواع مدها بپردازند و مد ایرانی و مازندرانی را گسترش و تجلی دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه چوقای تبرستان تصریح کرد: مازندران با برپایی این نمایشگاه قصد ورود و ترسیم نقشه راه برای افزایش فرهنگ هنر و هنرنمایی هنرمندان در عرصه ملی و بین‌المللی را دارد.

یونسی با اشاره به راه‌اندازی مجدد خانه سینما خاطرنشان کرد: دولت از هر امر پسندیده و فاخری که زیبایی را در جلوه‌های مختلف ترویج دهد، حمایت می‌کند تا شادابی و نشاط را به جامعه برگرداند.

وی خطاب به هنرمندان تأکید کرد: طراحان به ترویج مد اسلامی در کنار مد فرهنگی به گونه‌ای که مورد پسند نسل جدید جامعه قرار گیرد، بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار