آیین افتتاح آشپزخانه اطعام و احسان حسینی در سراسر مازندران

در آیین افتتاح آشپزخانه اطعام و احسان حسینی در ساری، مدیر کل کمیته امداد مازندران اظهار داشت: در آستانه ماه محرم‌الحرام براساس سنت بسیار ارزشمند عزاداران در اطعام حسینی، در کل استان مازندران آشپزخانه‌های متعلق به مراکز نیکوکاری افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲ 07 July 2024

به گزارش تابناک مازندران، در آیین افتتاح آشپزخانه اطعام و احسان حسینی در ساری، مدیر کل کمیته امداد مازندران اظهار داشت: در آستانه ماه محرم‌الحرام براساس سنت بسیار ارزشمند عزاداران در اطعام حسینی، در کل استان مازندران آشپزخانه‌های متعلق به مراکز نیکوکاری افتتاح شد.

 

آیین افتتاح آشپزخانه اطعام و احسان حسینی در سراسر مازندران  

معافی با اشاره به اینکه، اطعام حسینی در طول تاریخ جز سنت‌های ماست و امروز نسل به نسل به ما منتقل شده گفت: در سال گذشته ۷۰۰ آشپزخانه اطعام حسینی افتتاح شد و امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰۰ آشپزخانه در اطعام حسینی فعال باشند.

وی با بیان اینکه آشپزخانه‌های مراکز نیکوکاری مخصوص اطعام‌دهی به مددجویان افتتاح می‌شود گفت: غذاهای طبخ شده به حجم و تعداد نیازمندان محله است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران، به ویژگی مهم اطعام حسینی اشاره کرد و گفت: اطعام به دو روش مراجعه نیازمندان به مراکز و یا آن دسته از مددجویان که توانایی ندارند به درب منازل آنان برده می‌شود.

معافی مفهموم سفره را مقدس شمرد و گفت: این مفهموم مخصوص فرهنگ اسلامی است و در جای دیگر نمی‌توانیم آن را پیدا کنیم و ایام  اربعین اوج پهن شدن سفره‌ای به وسعت ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار