توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان ایلام با عراق

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان ایلام گفت: توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور عراق بویژه استان های همجوار از اولویت های مسوولان این استان است.
کد خبر: ۸۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 06 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،شعبان فروتن گفت: حضور هیات های تجاری و اقتصادی عراق در ایلام و فعالان اقتصادی و تجار ایلامی در کشور عراق از جمله راه های توسعه این روابط است.
وی افزود: براساس برنامه ریزی و هماهنگی اتاق بازرگانی استان، هیات تجاری و بازاریابی عراق متشکل از فعالان اقتصادی این کشور امروز از طریق مرز بین المللی مهران به استان ایلام سفر می کنند.
فروتن تاکید کرد: این هیات متشکل از رییس اتاق مشترک ایران و عراق، رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن شهرهای بابل و دیوانیه و 10 نفر از تجار و بازرگانان این کشور است.
وی یادآور شد: دیدار با معاون استاندار ایلام، روسای تشکل ها و مسوولان اقتصادی و همچنین بازدید از شهرک های صنعتی استان ایلام از جمله برنامه هایی است که برای این سفر هیات تجاری عراق پیش بینی شده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان ایلام هدف از سفر این هیات را آشنایی با توانمندی های اقتصادی استان، گسترش صادرات غیر نفتی ایلام به عراق و بحث و تبادل نظر در خصوص افزایش مروادات اقتصادی و روابط تجاری طرفین است.
استان ایلام بخاطر وجود مرز بین المللی مهران یکی از مبادی مهم تجارت ایران با کشور عراق است و هم اکنون روزانه محموله بیش از 500 دستگاه کامیون از طریق این مرز به کشور عراق صادر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار