مجمع سازمان نظام پزشكى مجمع عمومى نيست، مجمع الكترال است!

کد خبر: ۸۹۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 21 August 2020

در سازمان نظام پزشكى حد نصاب معنا ندارد... قياس عرفى مجمع عمومى: حدنصاب تشکیل مجمع عادی سالیانه
در مجمع عادی سالیانه حضور دارندگان حداقل بیش از نصف سهام با حق رأی ضروری است. اگر در اولین دعوت حدنصاب مذکور حاصل نشد مجمع برای بار دوم دعوت خواهد شد و با حضور هر عده از سهامداران ‌که حق رأی دارند رسمیت یافته و اخذ تصمیم خواهند نمود. به‌شرط آن‌که در دعوت دوم نتیجه دعوت اول قید شده باشد. در مجمع تصمیمات همواره با اکثریت یعنی نصف بعلاوه یک آرا حاضرین در مجمع تصویب می‌شود.

مجمع عمومى فوق العاده تشریح عرف مجامع : حدنصاب تشکیل مجمع عمومی فوق العاده
مجمع عمومی فوق العاده هنگامی رسمیت خواهد یافت که دارندگان بیش از نصف سهام دارای حق رأی در جلسه حاضر باشند. اگر در اولین دعوت حدنصاب مذکور حاصل نشد مقام دعوت‌کننده ملزم است مجمع را برای نوبت دوم دعوت نماید. حدنصاب مذکور حاصل نشد مقام دعوت‌کننده ملزم است مجمع را برای نوبت دوم دعوت نماید. مجمع دوم با حضور دارندگان بیش از یک سوم سهامداران دارای حق رأی رسمیت یافته و اتخاذ تصمیم می‌نمایند. مشروط بر آن‌که در آگهی دعوت مجمع فوق العاده برای نوبت دوم نتیجه عدم تشکیل مجمع اول به دلیل عدم حصول حدنصاب لازم قید گردد.

لزوم برگزاری مجمع الکترال فوق‌العاده
اینجا مجمع الکترال سازمان نه عمومی و نه عادی بلکه با اطلاق فوق‌العاده تشکیل میشود!
در سكوت قانون نظام پزشكى اگر براى حد نصاب به عرف رجوع شود در فقدان حدنصاب مجمع بايد مجمع عمومى يا الكترال مجدداً به نام مجمع فوق‌العاده تشكيل بشود و كليه مباحث به رأى گذاشته شود.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار