اخلاق و تدین مهمترین رمز پایداری خانواده است

کد خبر: ۸۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 03 September 2015

رضوانشهر - ایرنا - امام جمعه رضوانشهر گفت : اخلاق و تدین مهمترین رمز پایداری و استحکام خانواده ها است.
[اخلاق و تدین مهمترین رمز پایداری خانواده است]

حجت الاسلام والمسلمین هادی حبیبی عصر چهار شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر که تحت عنوان شناسایی عوامل استحکام بخشی به خانواده ها ، برنامه ریزی در خصوص دهه امامت و ولایت و بررسی مصوبات جلسه گذشته تشکیل شده بود گفت : زندگی حضرت علی علیه السلام و فاطمه زهرا (س) باید الگوی همه ما باشد.
وی با اشاره به صداقت و راستگویی در زندگی ائمه اطهار علیه السلام بیان کرد : صداقت و راستگویی مهمترین رکن زندگی ائمه معصوم علیه السلام بود که اگر این مهم در زندگی ما جاری شود کانون خانواده ها دوام می یابد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر گفت : اخلاق و تدین مهمترین رمز پایداری و استحکام خانواده ها است که بر گرفته از زندگی ائمه علیه السلام است و اگر دیانت باشد عفت و حجاب نیز در زندگی ما نهادینه می شود.
وی بیان کرد : رعایت حقوق در خانواده از دیگر موارد مهم است که همه باید به آن پایبند باشیم و والدین نسبت به فرزندان و همچنین و زن و شوهر نیز نسبت به همدیگر بایستی انصاف و عدالت را رعایت کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر افزود : مدیریت هدفمند متناسب با ارزشهای جامعه از مهمترین راههای برخورد با آسیب های فضای مجازی است که باید مراقب همه جوانب باشیم و راه دسترسی آسان به شبکه های مخرب و مستهجن را برای جوانان ببندیم.
فرماندار رضوانشهر نیز در این جلسه گفت : امروز استفاده از فضای مجازی بعنوان یک ابزار فرصت و هم تهدید برای خانواده ها تلقی می شود.
حمیدرضا امام پناهی با اشاره به ورود شبکه های ماهواره ای به داخل کشور افزود : ما ناگزیر به آموزش و فرهنگ سازی جهت استفاده درست از این ظرفیت و امکانات برای معرفی فرهنگ بالنده خودمان هستیم.
فرماندار رضوانشهر گفت : امروز مهارت آموزی و افزایش آگاهی افراد جامعه نسبت به فضاهای مجازی برای کاهش تهدیدات آن، یک الزام و ضرورت است که باید مورد توجه جدی مسوولان و خانواده ها قرار گیرد.
حجت الاسلام نادر یوسفی مطلق رئیس اداره تبلیغات اسلامی رضوانشهر نیز گفت : مشکل اصلی ما با فضای مجازی نیست بلکه استفاده نادرست از این فضا و جلوگیری از اثرات منفی آن بر جامعه و خانواده هاست.
وی فرهنگ سازی و آموزش را مهمترین راهکار مقابله با آسیب های شبکه های فضای مجازی عنوان و اضافه کرد : این شبکه ها حرمت را از خانواده ها دور کرده و قبح برخی گناهان و اعمال ناروا را در جامعه شکسته است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه افزایش آگاهی و مهارت افراد و خانواده ها را نسبت به تهدیدات فضای مجازی مهم دانست و گفت : رعایت نکردن نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
علیرضا ملکی نژاد بیان کرد : دستگاه های فرهنگی در سطح شهرستان برای اعتلای فرهنگ بالنده این کشور و مملکت تلاش می کنند ولی دشمن در سطح بسیار وسیع و گسترده و با امواج بسیار خطر ناک و مخرب مشغول کار است.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت و 120 روستا در 70 کیلومتری غرب مرکز ستان گیلان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار