مدیر تعاون روستایی گیلان عنوان کرد

خرید ۸.۵ تنی پیله تر ابریشم توسط تعاون روستایی گیلان

کد خبر: ۱۱۷۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷ 07 July 2024

تابناک/گیلان مدیر تعاون روستایی گیلان، از خرید حدود ۸.۵ تنی پیله تر ابریشم خبر داد و گفت: اتحادیه تعاون روستایی هر کیلو پیله تر را به قیمت ۴۳۰، ۴۴۰ و ۴۵۰ هزار تومان از نوغاندار خریداری می‌کند.

کیوان حسن پور لسکوکلایه در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با اشاره به اقدامات سازمان تعاون روستایی استان گیلان جهت خرید پیله تر ابریشم، اظهار کرد: خرید پیله تر توسط اتحادیه تعاون روستایی و شبکه بزرگ تعاون روستایی استان انجام شده و تا امروز ۸۴۶۰ کیلوگرم پیله تر را به ارزش هر کیلو ۴۳۰ تا ۴۵۰ هزار تومان خریداری کردیم.

وی از توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در بین کشاورزان گیلانی خبر داد و عنوان کرد: شاهد تولید پیله کیفی هستیم که نشان دهنده کیفیت تخم نوغان است و قطعا توزیع سال آینده را افزایش می‌دهیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان با اشاره به خرید پیله تر در شهرستان‌های لنگرود، شفت، صومعه‌سرا، فومن، آستانه اشرفیه و رشت، عنوان کرد: سعی شده که خرید پیله تر به نفع نوغاندار باشد.

حسن پور لسکوکلایه همچنین به تولید گندم در دو شهرستان رودبار و سیاهکل اشاره و اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی خرید تضمینی گندم را به عنوان مباشر اتحادیه تعاون روستایی انجام می‌دهد و تا امروز ۸۴ تن گندم را خریداری کردیم و ادامه دارد.

وی به راه‌اندازی بازارچه‌های محلی و روستابازار در شهرستان ها اشاره کرد و متذکر شد: روستابازار شهرستان رشت راه‌اندازی شده و در دو شهرستان لنگرود و آستانه اشرفیه نیز در حال راه‌اندازی است.

مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه بازارچه‌های محلی شهرستان‌های صومعه سرا و بندرانزلی نیز به زودی فعال می‌شود، خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده، پنج روستابازار فعال خواهیم داشت.

وی از تخصیص دو غرفه رایگان به عشایر در این روستابازارها خبر داد و اضافه کرد: عشایر استان می‌توانند به صورت رایگان اقدام به عرضه محصولات دامی و گیاهی خود از تولید به مصرف کنند.

حسن پور لسکوکلایه در پایان به راه‌اندازی مجدد کارخانه کنسانتره پرتقال چابکسر با ۳۰ نفر اشتغال در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: با راه‌اندازی این کارخانه باغداران توانستند هر کیلو پرتقال را ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان بفروشند.

مدیر تعاون روستایی گیلان با اشاره به صادرات کنسانتره تولیدی این کارخانه، عنوان کرد: شاهد سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی جهت راه‌اندازی خط تولید آبمیوه با اشتغال ۱۵ نفر هستیم؛ تجهیزات جدید با هزینه کرد بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومانی تهیه شده و تا هفته دولت شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار