وقف در جامعه نهادینه شود

نماینده مردم شهرهای سوادکوه و قائم‌شهر باتاکید بر نهادینه کردن وقف در جامعه گفت: باید در بخش فرهنگی اداره اوقاف فعالیت بیشتری کند تا فرهنگ وقف در میان همه مردم کشور به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۷۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 12 August 2015
به گزارش تابناک نقل از فارس کمال علیپور پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: باید جابه‌جایی مدیران با تدابیر بیشتری شکل گیرد و زمانی که مدیر دستگاه اجرایی در شهری عملکرد مناسبی دارد حمایت شود و باید از جا به جایی‌های شتاب‌زده جلوگیری شود.نماینده مردم شهرستان‌های سوادکوه،جویبار،سیمرغ و قائم‌شهر با بیان اینکه مدیران کل حق دارند، مدیران شهرستان‌های را براساس نیاز‌های خود جابه جا کنند،افزود: جابه‌جایی‌ها باید به حق شکل گیرد و از عملکرد مثبت مدیری در شهرستان مورد نظر حمایت و تقدیر شود و از هرگونه جابه‌جایی پرهیز کند.
وی با اشاره به اینکه قائم‌شهر دارای کانون‌های قرآنی فعالی است،خاطرنشان کرد: با توجه به رشد نسل چهارم انقلاب،باید فعالیت کانون‌های فرهنگی و قرآنی را جدی بگیریم و با حمایت این مراکز در زمینه فرهنگ انقلابی اقدامات لازم انجام ‌دهیم.
علیپور با تاکید به اینکه فرهنگ شهادت و ایثار نباید به فراموشی سپرده‌ شود،بیان کرد: باید کانون‌های فرهنگی و قرآنی فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل آینده انتقال دهند تا نسل‌ها با آرمان‎ها انقلاب رشد پیدا کنند.
وی یادآور شد: اوقاف در جامعه وظیفه بزرگی بر عهده دارد زیرا این سازمان در حال و آینده جامعه خدمات ارزشمندی را ارائه می‌کند و مردم با وقف دارایی‌های خود،دیگران را از خدمات گوناگون سیراب می‌کنند.
نماینده مردم شهرهای سوادکوه و قائم‌شهر تاکید کرد: وقف نباید بین مردم و دین فاصله بیاندازد،همچنین زمانی که روستایی وقفی انجام می‌دهد باید اداره اوقاف شرایط فرهنگی و قرآنی برای روستای مربوطه را مهیا کند.
علیپور با بیان اینکه مردم باید عملکرد اداره اوقاف را ببینند،تصریح کرد: در برابر اقدامات وقفی که اداره اوقاف انجام ‌می‌دهد اطلاع‌رسانی کند تا همه با توجه به عملکرد مثبت اداره اوقاف بتوانند به فرهنگ وقف کردن تشویق شوند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه اداره اوقاف باید فرهنگ وقف کردن را در جامعه نهادینه کند،گفت: باید در بخش فرهنگی اداره اوقاف فعالیت بیشتری کند تا فرهنگ وقف در میان همه مردم کشور به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار