ایجاد زیرگذر آبی و تخریب آب‌بند شرکت دشت‌ناز برای جلوگیری از خسارت سیل

رئیس شورای شهر سورک گفت: آب‌بند شرکت دشت‌ناز بر روی رودخانه دارابکلارود باعث ایجاد خسارت بیشتر به کشاورزان شده و باید برچیده شود.
کد خبر: ۷۳۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 12 April 2019

رئیس شورای شهر سورک گفت: آب‌بند شرکت دشت‌ناز بر روی رودخانه دارابکلارود باعث ایجاد خسارت بیشتر به کشاورزان شده و باید برچیده شود.
 بلاغ، کاظم امجدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به بارندگی و سیل اخیر، اظهار کرد: سورک دارای سه آب‌رو اصلی بالادست است که آب را از داخل شهر خارج می‌کنند.

وی دارابکلارود را اولین و مهمترین آب‌روی شهر سورک بیان کرد و گفت: این رودخانه نیاز به لایروبی دارد که اگر انجام نشود تهدیدی برای منازل مسکونی است و همچنین ادامه این رود به زمین‌های کشاورزی سورک و شرکت دشت‌ناز می‌رسد که با برخورد به آب‌بند دشت‌ناز باعث سرریزشدن این رودخانه و خسارت‌های زیادی به زمین‌های کشاورزی شده است که باید برچیده شود.

رئیس شورای شهر سورک دومین مسیر هدایت و خروج آب در سورک را کانال خیابان امام (ره) دانست و افزود: آب ورودی از محله شهید آهنگر وارد این کانال می‌شود که در این راستا شورا و شهرداری در سال‌های گذشته در این مسیر حدود یک میلیارد هزینه کرده است و برای حل آب‌گرفتگی در مجله شهید آهنگر باید این پروژه ادامه پیدا کند که نیاز به بودجه استانی دارد.

امجدی تصریح کرد: سومین مسیر هدایت آب شهر سورک از محل خیابان شهید حیدرزاده تا جاده جوادالائمه و جوله‌سرا است که این آب به بدنه کانال آب برخورد می‌کند و تجمع آب باعث خسارت جدی به کشاورزان و باغداران می‌شود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز خسارت به کشاورزان و باغداران تذکراتی به امور آب و بهره‌برداری امور آب تجن داده شد و تصمیاتی گرفته شد و با توجه به اینکه دولت در مرود بحران و گرفتگی هر نوع آب‌بند را جزو برنامه‌های کاری خود قرار داده است مسئولین برای ایجاد زیرگذر آبی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

امجدی با بیان اینکه 70 واحد مسکونی و 400 نفر از کشاورزان در سورک در سیل اخیر دچار خسارت شدند، گفت: واحدهای مسکونی محله شهید آهنگری، مسکن مهر و خیابان شهید ولی‌زاده دچار خسارت شدند که با ایجاد پرونده و بازدید کارشناسان بنیاد مسکن در حال ارائه خدمات لازم به آنها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار