طرح کیفی سازی نان در مازندران کلید خورد

دبیر طرح نظام جامع درجه بندی خبازی های مازندران از آغاز روند مطلوب سازی فعالیت نانوایی ها و کیفی سازی نان در این استان خبرداد و گفت: براین اساس برنامه ارتقای درجه نانوایی های استان آغاز شد.
کد خبر: ۶۹۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 03 January 2019

فریدون امیریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مرحله ارتقای درجه بندی نانوایی ها در سه شهرستان سوادکوه شمالی ، فریدونکنار و نکا به اجرا گذاشته شده است.
وی ادامه داد: پیشتر و در سال گذشته درجه بندی همه چهار هزار و 400 نانوایی مازندران انجام شد و اکثر آنها در درجات پایین یعنی سه و چهار قرار داشتند.
به گفته دبیر طرح نظام جامع درجه بندی نانوایی های مازندران هم اکنون ظرف مدت مشخص یکصد روزه نانوایی های این سه شهرستان با رعایت نکات درنظر گرفته شده برای درجه بندی می بایست امتیاز کسب بکنند و درجه نانوایی خود را ارتقا بدهند.
وی رعایت مسائل بهداشتی، به کارگیری ماشین آلات استاندارد ، تجهیزات ، مساحت ، امکانات نگهداری آرد ، مهارت کارکنان در پخت نان و میزان رضایتمندی مشتریان را از فاکتورهایی عنوان کرد که برای درجه بندی نانوایی های مازندران لحاظ شده است.
امیریان گفت: برای این منظور شرکت غله علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی پخت مناسب نان، پرداخت تسهیلات برای تامین تجهیزات مدرن در نانوایی ها را در دستور کار دارد.
وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ظرف مدت تعیین شده 15 درصد نانوایی های این سه شهرستان می بایست درجه آنها ارتقا یابد و مابقی نانوایی های این شهرستان ها نیز باید در این مسیر حرکت بکنند.
دبیر طرح جامع درجه بندی نانوایی های مازندران اعلام کرد: ارتقای درجه نانوایی های استان در تمامی شهرستان ها اجرا خواهد شد تا از طریق ایجاد حس رقابت آنها را به سمت کیفی سازی تولیداتشان سوق بدهیم.
طرح ملی نظام جامع درجه بندی خبازی ها از سال 1395 در مازندران آغاز شد که در ارزیابی از چهار هزار و 400 نانوایی مازندران تنها 2 درصد نانوایی های استان درجه یک بودند، 23 درصد نانوایی های درجه 2 ، 51 درصد درجه سه و 24درصد هم درجه چهار شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار