کشف اشیاء عتیقه 3 هزار ساله در مازندران

جانشین فرمانده انتظامی مازندران، از کشف اشیاء عتیقه با قدمت 3 هزار ساله در شهرستان عباس‌آباد خبر داد. کشف اشیاء عتیقه 3 هزار ساله در مازندران/ قاچاقچیان دستگیر شدند
کد خبر: ۶۸۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 02 December 2018

حسن مفخمی شهرستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و آثار تاریخی توسط افرادی سودجو در شهرستان عباس‌آباد، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی قضائی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان عباس آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه‌جانبه، متهمان را که با تشکیل باندی 6 نفره در امر قاچاق اشیاء عتیقه فعالیت داشتند، شناسایی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: با همکاری ماموران اداره میراث فرهنگی، متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازرسی از محل سکونت این افراد 60 قطعه شیء تاریخی با قدمت 3 هزارساله کشف شد.

مفخمی اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

وی در پایان با بیان اینکه قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، گفت: افراد در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار