هشدار بارش شديد باران در استان‌هاي جنوبي کشور/ دماي اكثر مناطق كشور در چند روز آينده افزايش مي يابد

کارشناس سازمان هواشناسي با اعلام بارش شديد باران در مناطق و استان‌هاي جنوبي کشور به هم‌وطنان هشدار داد تا در هنگام تردد در حاشيه‌هاي مسيل‌ها و مسيرهاي کوهستاني احتياط لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۶۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 26 July 2015
به گزارش تابناک، فريبا گودرزي، کارشناس سازمان هواشناسي، در بيان وضعيت جوي هواي کشور در چند روز آينده گفت: براي سه روز آينده در ساعات بعدازظهر و اوايل شب در برخي از مناطق استان‌هاي کرمان، فارس، هرمزگان و برخي از ارتفاعات زاگرس مرکزي و جنوبي رگبار، رعدوبرق موقتي و وزش باد شديد محلي را داريم.

 بر همين اساس امشب در نيمه جنوبي استان کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان بارش‌ها شديدتر است.

کارشناس سازمان هواشناسي افزود: به دليل شرايط جوي و بارش شديد باران در مناطق مختلف کشور به هم‌وطنان توصيه مي‌شود تمهيدات و احتياط لازم را براي کاهش خسارت احتمالي در هنگام تردد در حاشيه‌هاي مسيل‌ها و مسيرهاي کوهستاني انجام دهند.

گودرزي ادامه داد: در دو روز آينده، وزش باد شديد و گرد و خاک در شرق کشور تداوم داشته که امروز در شمال سيستان و بلوچستان منطقه زابل طوفان گرد و خاک ادامه دارد.

با افزايش سرعت وزش باد از بعدازظهر امروز بر روي کشور براي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه در برخي از مناطق جنوب غرب و غرب کشور پديده گرد و غبار و کاهش ديد را داريم.

همچنين روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه آب‌هاي درياي عمان در سواحل شرقي و جنوب شرقي سيستان و بلوچستان مواج است.

به گفته وي، براي چند روز آينده دماي هوا در اکثر مناطق کشور افزايش تدريجي را خواهد داشت. آسمان تهران هم امشب افزايش ابر و گاهي وزش باد را دارد.

گودرزي در ادامه گفت: حداکثر دماي هواي تهران، ‌۳۵ درجه سانتي‌گراد است که فردا به ۳۶ و سه‌شنبه به ۳۷ درجه سانتي‌گراد مي‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار