استاندار خوزستان:

احساس تبعیض در مناطق محروم، تبعات اجتماعی و فرهنگی دارد

استاندار خوزستان گفت: احساس تبعیض در بین ساکنان مناطق محروم، تبعات اجتماعی و فرهنگی برای کلان شهر اهواز و خوزستان در پی داشته است.
کد خبر: ۶۰۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 09 May 2018

غلام‌رضا شریعتی در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان، با بیان اینکه شهرداری‌ها وابسته به ارزش افزوده نباشند، اظهار کرد: شهرداری‌ها باید بخش قابل ملاحظه‌ای از ارزش افزوده خود را صرف مسائل عمرانی کنند تا اینکه بخواهند صرف هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق پرسنل باشد.

وی افزود: در قانون پیش‌بینی شده که ارزش افزوده حداکثر 60 درصد هزینه‌های جاری باشد و 40 درصد آن به کارهای عمرانی اختصاص پیدا کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه قوانین مربوط به ارزش افزوده در شهرداری‌های خوزستان به دلیل باری که بر دوش آنها است رعایت نمی‌شود، گفت: این رویه در شهرداری‌ها معمول شده است و شاید راهی برای خروج از این رویه داشته باشند.

شریعتی با تأکید بر اینکه شهرداری اهواز وقت ویژه‌ای برای مناطقی که جزء شهر است اما سیمای شهری ندارد گذاشته است، گفت: همین مسأله سبب احساس تبعیض شده که تبعات اجتماعی و فرهنگی برای کلان شهر اهواز و استان در پی داشته است.

وی با بیان اینکه باید این مناطق را به حداقل برسانیم، عنوان کرد: سکونت‌گاه‌های غیر رسمی تنها در اهواز نیست بلکه شهرهایی مانند دزفول، ماهشهر، شوشتر و بندر امام از این معضل رنج می‌برند.

شریعتی با اشاره به گسترش سکونتگاه‌های غیر رسمی در کلان‌شهر اهواز بیان کرد: تصرف زمین در کلان شهرهای دیگر به صورتی که در اهواز اتفاق می افتد، نیست و این مشکل جدیدی برای شهرداری اهواز ایجاد کرده است.

وی افزود: هر چه شهرداری‌ها به لحاظ مالی ضعیف‌تر باشد، قدرت برخورد با متصرفان یا نگهداری زمین ها را ندارد.

شریعتی به منظور بررسی چگونگی استفاده از ارزش افزوده در 4 اندیمشک، ماهشهر، مسجد سلیمان و اهواز گفت: هر شش ماه یکبار روند استفاده از ارزش افزوده در شهرداری این شهرها بررسی شود و مشخص شود ارزش افزوده شهرداری‌ها تا چه میزان در عمران و آبادانی به کار گرفته شده است.

وی بیان کرد: در شهرداری اهواز با میزان ارزش افزوده‌ای که اضافه می‌شود، روند پروژه‌های عمرانی سریع‌تر می‌شود و می‌توان کار بیشتری انجام داد.

شریعتی عنوان کرد: چنانچه در حوزه عمرانی ارزش افزوده کم شود، اعتباری به روستاها نمی‌رسد و نمی‌توانیم جوابگوی آنها باشیم.

استاندار خوزستان گفت: با توافقی که با سازمان برنامه‌ریزی کشور داشتیم، مقرر شد یک سهمی را ما و یک سهمی را آنها برای بهبود وضعیت سکونتگاه‌های غیر رسمی، به شهرداری‌ها مخصوصاً شهرداری اهواز پرداخت شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار