گرداب استرس را بشناسید

کد خبر: ۱۱۷۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶ 07 July 2024
گرداب استرس را بشناسید

نویسنده/ مینا فراز

تابناک خوزستان: در دنیای کنونی و زندگی در شهرها با آپارتمان‌های بزرگ و زندگی ماشینی حجم خستگی و مشکلات استرس و نگرانی‌ها روز به روز گسترش بیشتری داشته است،سر و صدا و آلودگی هوا نبودن فضاهای سبز و پارک‌ها و اماکن تفریحی، وضعیت جوی هوا شرایطی را به وجود آورده تا جایی که با کوچک‌ترین مسئله افراد دچار عصبانیت و پرخاش می‌شوند.

از آنجایی که استرس و نگرانی‌ها فرایندی بسیار تاثیرگذار در رفتار احساسات خانوادگی اجتماعی و حتی اقتصادی بوده کنترل آن نیازمند مهارت علمی و اصولی که از سوی کارشناسان امر توصیه می‌شود بوده.

نخست ابتدا باید تعریف مشخصی از استرس داشته باشیم ماهیت آن را بشناسیم و عوامل ایجاد آن را شناسایی و از آنها جلوگیری کنیم.

مهارت آموزی در زمینه کنترل اضطراب باید به صورت علمی و اصولی از سوی کارشناسان و مدرسان ارائه شود تا قابلیت استناد و به کارگیری در زندگی‌های روزمره داشته باشند.

به همین مناسبت کارگاه مهارت مدیریت استرس از سوی دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر اهواز برگزار می‌شود این کارگاه از آنجایی که برای عموم آزاد بوده و محدودیت سنی نداشته با ظرفیت محدود مواجه است.

دکتر مسعود رئیسی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد دکترای تخصصی مشاوره و کارشناس سازمان صدا و سیما در بخش خانواده همچنین عضو سازمان نظم روانشناسی مشاوره و مدرس کشوری آموزش خانواده درمانگر خانواده و مشاوره پیش از ازدواج در این کارگاه مهارت آموزی به عنوان مدرس حاضر خواهند شد تا با بیان مطالب علمی با راهکارهای قابل اجرا بتوان معضل استرس را کنترل نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار