سه تصفیه خانه فاضلاب در هرمزگان احداث می شود

معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان از احداث سه تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای میناب، جاسک و بندرعباس(شهرک پیامبر اعظم) خبر داد.
کد خبر: ۵۹۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 28 April 2018

به گزارش تابناک : سعید صادقی بیان داشت: اصلاح و توسعه ۱۵۸.۳کیلومتر از شبکه توزیع آب شهرهای استان در سال گذشته انجام شده است و امسال نیز طرح توسعه و بازسازی ۱۱۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب استان را با اعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال در دست اجرا داریم.

صادقی افزود: همچنین در بخش فاضلاب علاوه بر بهره برداری از ایستگاه پمپاژ شماره ۶ بندرعباس(شهرک نبوت)، ۲۱.۶کیلومتر توسعه شبکه و ۱.۳ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب اجرا شده است و امسال نیز پیش بینی می شود ۲۵ کیلومتر شبکه فاضلاب با اعتبار ۱۶۷ میلیارد ریال اجرایی شود.

این مقام مسئول همچنین از احداث سه تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم، میناب و جاسک در مجموع به ظرفیت ۲۷ هزار ۵۹۵ متر مکعب در شبانه روز و بازسازی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس را در دست اجرا داریم.   

صادقی گفت: پیش بینی می شود با تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۷ ، تصفیه خانه فاضلاب میناب نیز با ظرفیت ۱۵ هزار و ۲۴۰ متر مکعب در شبانه روز تا پایان  امسال  به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: سال گذشته فاز اول طرح فاضلاب رودان شامل تصفیه خانه، خط انتقال به طول ۳.۷ کیلومتر و شبکه اصلی و فرعی به طول ۳۰.۸ کیلومتر بهره‌برداری شد.

معاون مهندسی و توسعه آبفای استان در ادامه اظهار داشت: در بخش احداث مخازن ذخیره آب نیز، تعداد ۱۴ مخزن در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه،بشاگرد، سیریک، فین، تخت، فرامرزان، هرمز و میناب در مجموع به حجم ۶۳ هزار مترمکعب در حال ساخت است.

به گفته وی؛ تعداد سه مخزن نیز در شهرهای ابوموسی، درگهان و کهتوئیه به حجم ۶۰۰۰ مترمکعب و ایستگاه پمپاژ آب مرکزی شهر ابوموسی طی سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

صادقی افزود: همچنین ۵ حلقه چاه کف شکنی و ۴ حلقه چاه حفر و تجهیز شده است که حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه دیگر نیز در دست اجراست.

 

 

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار