لاهوتی: در سال 96 در مباحث اقتصادی موفق نبودیم

کد خبر: ۵۸۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 05 April 2018

تابناک / نماینده مردم لنگرود گفت: متاسفانه ما در مباحث اقتصادی در سال ۹۶ موفق نبودیم.

سمهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تحقق شعار سال اظهار کرد: متاسفانه ما در مباحث اقتصادی در سال ۹۶ موفق نبودیم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی باید در ورودی‌ها و خروجی‌های کشور خودش را نشان دهد، ادامه داد: تراز تجاری ما در واردات باید کمتر از صادرات باشد.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان واردات در کشورمان به همان قوت خود باقی بود، تصریح کرد: نرخ واردات در سال ۹۶ افزایش یافت و نگاه به آن کاهش پیدا نکرد.

لاهوتی با تاکید بر اینکه افزایش نگاه به واردات باعث می‌شود که سهمی برای تولید داخل باقی نماند، گفت: این مسئله باعث مشکلات عدیده‌ای برای تولیدکنندگان و ورشکستگی کارخانجات متعددی شده است.

وی با بیان اینکه افزایش واردات تاثیراتش را در زندگی مردم و به ویژه از حیث اشتغال گذاشته است، اظهار کرد: فضای اقتصادی در کشور در سال گذشته به گونه‌ای نبود که مردم وضعیت معیشتی مطلوبی داشته باشد، اما اتفاقات مثبتی به ویژه در زمینه تقویت روابط اقتصادی با برخی از کشور‌ها صورت گرفت.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای در دستگاه‌های دولتی نفوذ دارند و منافع فردی را بر منافع ملی می‌فروشند، خاطرنشان کرد: این افراد هم مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور به وجود آورده اند و لازم است دولت با آنان برخورد جدی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار