صادرات 175 میلیون دلاری صنایع کوچک هرمزگان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان از صادرات 175 میلیون دلاری صنایع کوچک استان در 11 ماه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: استرداد مالیات بر ارزش افزوده صنایع صادرات‌محور باید عملیاتی شود.
کد خبر: ۵۷۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 07 March 2018

به گزارش تابناک : سید امیر امیرزاد امروز با اشاره به زیرساخت‌های فراهم شده برای استقرار واحدهای صادرات محور در شهرک‌های صنعتی استان اظهار داشت: بیش از 20 واحد صادرات‌محور در هرمزگان در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه تولید در هرمزگان نسبت به سایر استان‌ها افزود: بایستی در استان روی مزیت‌های موجود برای تولید، کار کنیم؛ به طور مثال با توجه به فراهم بودن شرایط و تسهیلات صادرات‌محور بایستی در این بخش تمرکز شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با اشاره به شهرک صنعتی خلیج‌فارس بیان داشت: این شهرک به عنوان فعال‌ترین شهرک صنعتی کشور در بهترین موقعیت جغرافیایی ممکن، برای تولید فرآورده‌های نفتی با مزیت صادرات احداث شده است.

امیرزاد با تاکید بر تلاش مجموعه شهرک‌های صنعتی استان برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی نظیر انتقال گاز به این شهرک خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات گازرسانی به این شهرک تا پایان سال 97 اجرا خواهد شد.

وی به میزان صادرات واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی استان اشاره داشت و افزود: در 11 ماه سال جاری بیش از 175 میلیون دلار صادرات محصول از صنایع کوچک استان صورت گرفته که طبق بخشنامه تشویقی معاون اول رئیس جمهور بایستی 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده این واحدها به آنان بازگردد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان ارزش ریالی صادرات سال جاری صنایع کوچک هرمزگان را  6 هزار و پانصد میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: طبق دستورالعمل 10 درصد این مبلغ به میزان 540 میلیارد ریال بایستی به حساب صادرکنندگان بازگردانده شود.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار