هشدار استرالیا و نیوزیلند نسبت به حمله احتمالی در ترکیه

استرالیا و نیوزیلند هشدار دادند، ممکن است افراط‌گرایان در روز گرامیداشت خاطره نبرد گالیپولی مربوط به جنگ جهانی اول که قرار است ماه جاری میلادی در ترکیه برگزار شود، حمله‌ای تروریستی ترتیب دهند.
کد خبر: ۴۰۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 06 April 2017

به گزارش تابناک : استرالیا امروز پنجشنبه اعلام کرد، اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهد، ممکن است تروریست‌ها در روز گرامیداشت سالروز نبرد گالیپولی در ترکیه حمله‌ای ترتیب دهند.

جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا در بیانیه‌ای گفت: این اطلاعات به مقامات ترکیه داده شده و به صورت سنتی سطح بالایی از تدابیر امنیتی را به مناسبت روز آنزاک در شبه جزیره گالیپولی فراهم کرده‌اند.

25 آوریل که به روز آنزاک معروف است، عملیات و خدمات ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند در نبرد گالیپولی در جنگ جهانی اول گرامی داشته می شود.

بیشاپ در این بیانیه گفت: دولت استرالیا اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهد تروریست‌ها ممکن است در روز آنزاک در شبه جزیره گالیپولی حمله‌ای صورت دهند.

در همین حال دام تهان، وزیر امور کهنه‌سربازان استرالیا نیز از 500 شهروند استرالیایی و نیوزلندی که به گالیپولی سفر می‌کنند خواست تا نهایت احتیاط را در نظر بگیرند.

استرالیا، توصیه در رابطه با سفر به ترکیه را تجدید کرده و بیانیه‌اش درخصوص اینکه مسافران باید در سفر به ترکیه احتیاط کنند را تغییر نداد، اما گفته مطمئنیم که ترکیه امنیت کافی را تضمین می‌کند.

در همین حال مورای مک‌کالی، وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز از شهروندان کشورش خواست که از سفر به استانبول و آنکارا خودداری کنند و همچنین به شهروندانش توصیه کرده در سفر به گالیپولی و دیگر نقاط ترکیه نهایت احتیاط را در نظر بگیرند.



منبع : آسوشیتدپرس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار