تهران در فهرست ۵ شهر خطرناک دنیا

رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه تهران جزو ۵ شهر خطرناک دنیا است، گفت: هم‌اکنون 6 تهدید عمده پایتخت‌نشینان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۳۵۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۸ 01 January 2017
 اقتصاد آنلاین، علی بیت‌اللهی، خاطرنشان کرد: زلزله، آلودگی هوا، ریزش بافت‌های فرسوده، فروریزش‌های اخیر، خطر انفجار لوله‌های گاز و همچنین حفاری‌ها و گودبرداری‌های خطرناک روی گسل‌ها مهم‌ترین مشکلاتی است که هم اکنون در شهر تهران وجود دارد.
 
وی گفت: حفاری‌های مترو تا عمق ۲۰ متر انجام می‌شود و لوله‌های آب و خطوط گاز در عمق ۲ متری است حال اینکه با توجه به گسسته بودن خاک تهران در حفاری‌ها امکان ریزش وجود دارد که این المان‌های سطحی مانند لوله‌های آب و گاز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به وجود ۵۱ هزار حلقه قنات در تهران گفت: نکته مهم این است که رشته قنات‌های زیادی در تهران وجود دارد که ۵۱ هزار حلقه آن شناخته شده و به همین نسبت ممکن است قنات‌های ناشناخته زیرزمین تهران وجود داشته باشد.
 
بیت‌اللهی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر رشته اصلی قنوات در تهران وجود دارد، گفت: در ساختمان‌سازی و گودبرداری‌ها وقتی جلوی این رگه‌های آب گرفته می‌شود این قنات‌ها سعی می‌کنند راهشان را باز کنند، خاک تهران هم بسیار گسسته است؛ بنابراین این فرآیند خاک تهران را ضعیف می‌کند و می‌بینیم که این روزها چند فروریزش در خیابان‌های تهران رخ داده است.
 
وی با اشاره به گودبرداری‌ها و حفاری‌های خطرناک در سطح تهران گفت: حفاری‌های بیش از ۲۰ متر جزو حفاری‌های خطرناک هستند؛ حال اینکه در شهر تهران حفاری‌هایی تا عمق ۷۰متر هم انجام شده و روی گسل‌های تهران هم پروژه‌های این‌چنینی بسیاری انجام شده است که نیاز به تمهیدات ویژه دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار