ضرورت توجه به بهداشت آب برای جلوگیری از وبا

کد خبر: ۳۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳ 11 May 2015
رئیس شبکه بهداشت و درمان چالوس بر ضرورت توجه به بهداشت آب برای جلوگیری از بیماری وبا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، حدیث گردکلی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه قرار گرفتن در فصل گرما هستیم، بنابراین حضور مسافران و گردشگران برای گذران ایام تعطیلات تابستانه غیرقابل اجتناب است و در نتیجه افزایش مصرف غذا در بیرون از منزل می‌تواند منجر به بروز بیماری‌هایی از طریق آب و غذا شود.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین علل مرگ‌ومیر در کشورهای در حال توسعه «اسهال» که سالانه 8 میلیون نفر براثر ابتلا به این بیماری در کشور جان خود را از دست می‌دهند و این رقم در کشورهای صنعتی حدود 30 درصد را شامل می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس به خطرات شیوع احتمالی بیماری وبا اشاره کرد و گفت: شایع‌ترین راه انتقال این بیماری آب آشامیدنی آلوده است که اگر در همان ساعات اولیه بروز بیماری اقدامات درمانی انجام نشود منجر به مرگ فرد بیمار می‌شود.

وی بیان کرد: ‌این بیماری از چند ساعت تا سه روز طول می‌کشد که نشانگان آن اسهال شدید، استفراغ و مدفوع بی‌بو است.

گردکلی تصریح کرد: در مناطقی که به سیستم لوله‌کشی بهداشتی آب آشامیدنی مجهز نیستند،حتما باید آب جوشانده شود و از شنا کردن در استخرهای آلوده نیز پرهیز شود تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود تا تمامی روستاهای شهرستان چالوس که فاقد آب آشامیدنی لوله‌کشی شده هستند هر چه سریع‌تر لوله‌کشی شوند و همچنین در فصل تابستان نیز نسبت به تهیه و توزیع یخ بهداشتی و سالم توجه جدی صورت گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس خاطر‌نشان کرد: در بحث نمونه‌برداری از آب آشامیدنی شهری 323 مورد نمونه‌برداری انجام شد که مطلوب بود و در حوزه روستایی نیز 738 مورد نمونه‌برداری انجام شد که 608 مورد مورد رضایت بود.

وی با اشاره به اینکه برخی روستاها بدون کلرزنی، اقدام به توزیع آب می‌شود، گفت: در بخش مرزن‌آباد مشکل کلرزنی وجود دارد که باید این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار