اجرای طرح وارنیش فلوراید درشهرستان ایوان

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایوان گفت:مرحله اول طرح وارنیش فلوراید برای جلوگیری از دندان های پوسیده در 73 مدرسه این شهرستان در حال اجرا است.
کد خبر: ۳۲۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 06 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛دکتر خلیل رستمی اظهار کرد: چهار هزار و 345 دانش آموز مقطع ابتدایی این شهرستان در راستای غربالگری سلامت دهان و دندان با عنوان طرح وارنیش فلوراید تحت پوشش طرح سلامت دندان قرار می گیرند.
 
وی افزود: طرح وارنیش فلوراید همزمان در سراسر کشور در مناطق روستایی، عشایری و شهری این شهرستان و برای دانش آموزان پایه اول تا ششم اجرا می شود.
 
رستمی یادآور شد: وارنیش فلوراید در 2 مرحله انجام می شود که مرحله نخست آن از هفته آخر مهر ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و مرحله دوم نیز ابتدای سال آینده و بعد از تعطیلات نوروزی انجام می گیرد.
 
وی گفت: در طرح غربالگری سلامت دهان و دندان هر دانش آموز 2 بار مورد معاینه دهان و درمان قرار گرفته و آموزش های لازم در مورد مراقبت صحیح و اصولی از سلامت دهان و دندان به دانش آموزان، معلمان و مربیان آنها داده می شود.
 
دکتر رستمی اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و در راستای کاهش پوسیدگی دندان دانش آموزان مدارس این شهرستان نیز توسط کارشناسان و 22 نفر از بهورزان مرکز بهداشت و درمان درحال اجرای این طرح هستند.
 
وی ادامه داد: با توجه به نقش دندان در جویدن غذا، زیبایی، صحبت کردن و حمایت عضلات صورت وارنیش فلوراید به میزان 40 درصد از پوسیدگی دندان جلوگیری و با فلوراید تراپی بموقع سلامتی دندان حفظ می شود.
 
در این طرح وضعیت پوسیدگی دندان (شاخص سلامت دندان) دانش آموزان بررسی می شود و تعداد و میزان دندان های کشیده شده، پر شده و پوسیده کودکان در هر بار غربالگری، از شاخص های تعیین شده برای سنجش سلامت آنها است.
 
ایوان با جمعیت 55 هزار نفر و بیش از هشت هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و 106 مدرسه اولین شهرستانی است که این طرح در آن اجرا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار