کشف 20 فقره زمين خواری در مازندران

کد خبر: ۲۶۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 24 July 2016
فرمانده انتظامی استان، از کشف 20 فقره زمین خواری به ارزش 605 میلیارد ریال طی چهار ماه گذشته سال در مازندران خبر داد.

سید محمود میرفیضی  با اشاره به اقدامات پلیس در راستای مقابله با پدیده زمین خواری در استان، از کشف 20 فقره زمین خواری در مازندران خبر داد و افزود: ارزش ریالی زمین های تصرف شده بیش از 605 میلیارد ریال است که با تلاش نیروی انتظامی و دستگاه قضائی استان کشف و به اراضی ملی بازگردانده شد.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای پلیس در موضوع زمین خواری، از تشکیل جلسات تعاملی با مقامات قضائی استان و شهرستان های مختلف خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: اجرای طرح های عملیاتی مرتبط با موضوع خلع ید اراضی تصرف شده، بررسی دقیق موضوع زمین خواری در بحث ارجاع پرونده های مربوطه، تهیه برنامه های مستند اجتماعی با همکاری رسانه ملی و استانی، تشکیل همایش و جلسات توجیهی با روسای پلیس آگاهی شهرستان ها در تشریح کامل موضوع زمین خواری و ارائه راهکارهای قانونی ورود به این حیطه از جمله این اقدامات بوده است .

فرمانده انتظامی مازندران همچنین از شناسایی تمامی بنگاه های مجاز معاملاتی در استان و تشکیل جلسه با آنها برای پیشگیری از ایجاد تخلفات در حیطه کاری آنها مانند جعل اسناد و تنظیم قول نامه‌های دستی جعلی و به فروش رساندن آنها خبر داد.

میرفیضی کنترل و نظارت مستمر بر دفاتر اسناد رسمی را در مقابله با پدیده زمین خواری موثر دانست گفت: پیش از خرید زمین و املاک و معامله آن نسبت به انجام استعلام اسناد و مدارک هویتی زمین و ملک مورد نظر از مراجع قانونی و سازمان های دولتی اقدام کنند و برای تنظیم قول نامه و اسناد به مراکز مجاز قانونی و رسمی دارای شماره ثبت مراجعه کنند.

 

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار