چالوس زیر ذره بین طلاق

کد خبر: ۲۴۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 07 June 2016
چالوس به عنوان یکی از سه شهر مازندران در زمینه بررسی و کاهش طلاق فعالیت دارد.

به گزارش تابناک مازندران،  شعبانعلی ردایی رئیس اداره ثبت احوال چالوس در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی چالوس، اظهاركرد: در سال گذشته در شهرستان چالوس هزار و 471 واقعه ولادت ثبت شده که از این تعداد 774 مورد مرد و 697 مورد زن بوده است.

وی از ثبت 731 مورد وفات در سال گذشته در شهرستان چالوس خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 414 مورد مرد و 317 مورد زن بود.

رئیس اداره  ثبت احوال چالوس خاطرنشان کرد: طی دو ماهه ابتدای سال 214 واقعه ولادت در شهرستان روی داد که به صورت 100 درصد در مهلت قانونی به ثبت رسیدند.

ردایی با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر بیمارستان ها در راستای ولادت و اطلاع رسانی به موقع  به ثبت احوال گفت: اگر یک واقعه ولادت دیر ثبت شود آمار یک ساله شهرستان زیر سوال می‌رود  همچنین برخی پزشکان نیز خارج از بیمارستان گواهی ولادت صادر می کنند و اطلاع رسانی به اداره ثبت احوال ندارند كه در این خصوص خواستار پیگیری و بهبود وضعیت فعلی هستیم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان چالوس در پایان با انتقاد از برخی کم کاری ها در حوزه مرزن آباد و هچیرود تصریح كرد: خانه های بهداشت با آمار به موقع این اداره در ثبت 100 درصدی وقایع کمک می کنند، اما ممکن است شرایطی به وجود آید که متصدیان خانه های بهداشت حضور نداشته باشند، بنابراین تصمیماتی گرفته شود تا در صورت نبودن متولیان خانه های بهداشت، وقایع به موقع به اطلاع اداره ثبت احوال برسد.

محمدناصر زندی فرماندار چالوس نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی شهرستان برابر وظایف تعیین شده با اداره ثبت احوال اظهار کرد: آمار دقیق برای برنامه ریزی درست در سطح کلان و کشور تاثیر فراوانی دارد و برای بررسی بسیاری از پدیده ها و مسائل موجود در کشور موثر است.

وی با بیان اینکه برابر دستور استانداری، چالوس به عنوان یکی از سه شهر استان برای بررسی و کاهش طلاق انتخاب شده است افزود: در آمار استانی در 3 ماهه اول امسال در بحث طلاق کاهش را نشان می دهد كه  با برنامه ریزی كه در دست اقدام است باید این آمار با کاهش بیشتری همراه باشد.

فرماندار چالوس از ثبت احوال به عنوان پایگاه رسمی و یکی از دستگاه های مهم و تاثیرگذار در کشور یاد كرد و گفت:  بسیاری از برنامه های کشوری ناشی از آمارهای استخراج شده از شهرستان ها است.

زندی همچنین با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق و اعلام به موقع به ویژه وفات در روستاها به ثبت احوال تصریح كرد:  شهرداری ها با توجه به اینکه گورستان های شهری در نظر آنها قرار دارند همکاری بیشتری با ثبت احوال داشته باشند.

فرماندار چالوس ارائه آمار از روستاها را بسیار مهم دانست و گفت: پیشنهاد می شود یک رابط مستقیم برای ثبت احوال در روستاها در نظر گرفته شود تا وقایع ولادت و وفات درون روستاها در اسرع وقت به اطلاع ثبت احوال برسد.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار