44 درصد طلاق های مازندران در 5 سال نخست ازدواج

کد خبر: ۲۴۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ 07 June 2016
مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت: در سال گذشته، 44 درصد طلاق های مازندران در 5 سال نخست زندگی زوجین روی داده است.

به گزارش تابناک مازندران، علی رجبی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع شهرستان چالوس كه در فرمانداری چالوس برگزار شد، با بیان اینكه در دوماهه نخست سال گذشته، 6 هزار و 982 مورد ولادت در استان به ثبت رسیده بود، افزود: در دو ماهه امسال 6 هزار و906 مورد ولادت به ثبت رسید كه در این مورد  یک درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به کاهش 7 درصدی ثبت فوتی در سطح استان گفت: در دو ماهه اول سال گذشته 2 هزار و 791 مورد و سال جاری 2 هزار و600  مورد فوت  در استان به ثبت رسید که  7 درصد كاهش  را نشان می دهد.

وی در ادامه از کاهش 8 درصدی ازدواج در مازندران طی دو ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت در مازندران هزار و 185  مورد طلاق به ثبت رسید كه در دو ماهه سال گذشته با ثبت هزار و 242 مورد نشان دهنده كاهش طلاق در استان است.

این مسئول با اشاره به ثبت 99.8 ولادت و 99.9 وفات در سال گذشته در چالوس اظهار كرد: این آمار در سال جاری در هر دو مورد به  100 درصد رسیده و در این مورد این شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار است.

رجبی تصریح كرد: در دو ماهه نخست سال گذشته 225 مورد ولادت در چالوس به ثبت رسیده بود که این آمار در دو ماهه امسال با ثبت 214 مورد با 5 درصد کاهش مواجه بوده است، همچنین در دو ماهه سال گذشته در شهرستان چالوس 137 مورد فوت روی داد و در سال جاری این آمار به  116 مورد رسید كه نشان دهنده  کاهش حدود 15 درصدی است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران خاطرنشان كرد: در دو ماه ابتدای امسال در شهرستان چالوس 205 مورد ازدواج به ثبت رسید كه  در مقابل 201 مورد در  دوماهه سال قبل، شاهد افزایش 2 درصدی ازدواج در چالوس هستیم، همچنین  54 مورد طلاق در دو ماه ابتدای امسال به ثبت رسید كه این تعداد در سال قبل  60 مورد بوده است كه نشان دهنده كاهش 10 درصدی است.

رجبی  با اشاره به آمار سطح تحصیلی در واقعه طلاق در استان و شهرستان چالوس طی سال گذشته گفت: در سال گذشته در بخش طلاق در سطح تحصیلی زیر دیپلم استان 37 و چالوس 40 درصد، دیپلم در استان 37 و چالوس 32 درصد، لیسانس در استان 13 درصد و چالوس 16 درصد به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران در پایان با بیان اینکه در سال گذشته 44 درصد طلاق ها در استان و 32 درصد در چالوس در 5 سال ابتدای زندگی مشترک به وقوع پیوست،  گفت: در دو ماهه امسال نیز  در استان و هم در شهرستان چالوس 42 درصد طلاق ها در حالی به وقوع پیوست که زوجین در 5 سال ابتدای زندگی مشترک خود بودند كه باید مورد بررسی قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار