استاندار مازندران

11 درصد مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود

استاندار مازندران از تولید 11 درصد مرغ کشور در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 08 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار امروز در همایش اقتصاد مقاومتی در چالوس، اظهار کرد: 500 واحد مرغداری در مازندران بدون مجوز در حال فعالیت هستند که باید در این زمینه شناسایی و بررسی‌های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مرغ در مازندران یکی از کالاهای مهم و استراتژیک محسوب می‌شود که درصد فراوانی از تولید مرغ کشور به مازندران اختصاص دارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید کمیته ساماندهی تولید، عرضه و صادرات مرغ را تشکیل دهیم، خاطرنشان کرد: نباید مرغ به یک مشکل و تنش تبدیل کنیم و با تشکیل کارگروه ساماندهی این محصول استراتژیک این موضوع برطرف می‌شود.

فلاح گفت: مهم‌ترین مشکل در بحث پرورش مرغ قیمت نهاده‌ها است که باید برای آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها به عنوان داده و نهادها آورده محسوب می‌شوند، تصریح کرد: توجه به صادرات برای رونق بازار در این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است.

استاندار مازندران با بیان اینکه 11 درصد تولید مرغ کشور در مازندران انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید به صادرات به عنوان یکی از محورهای فعالیت‌های اقتصادی توجه‌ای ویژه کرد.

فلاح با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک ایران و روسیه در روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم اردیبهشت امسال در آستاراخان روسیه، اظهار کرد: برای آنکه بتوانیم محصول‌های تولیدی و صادراتی خود را به نمایش بگذاریم باید سند همکاری امضا کنیم.

وی گفت: استان مازندران آمادگی دارد تا 50 هزار تن مرغ در قالب یک طرح مشخص بر اساس استانداردهای موردنظر صادر کند.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به تصویب مبلغی از سوی رئیس‌جمهور در زمینه اقتصاد مقاومتی برای این استان، اظهار کرد: بانک‌ها نقش مهمی در تحقق تسهیلات اقتصاد مقاومتی دارند.

فلاح با بیان اینکه برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی باید برنامه‌ریزی کنیم تا منویات رهبری تحقق پیدا کند، افزود: امروز تولید کننده‌ها به عنوان مبارزان و سربازان اقتصاد واقعی هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار