مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران

استقرار ۱۴۰ روحانی در مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، شمار روحانیون مستقر در استان را ۱۴۰ نفر بیان کرد و گفت: این تعداد نیازهای استان را تأمین نمی‌کند.
کد خبر: ۲۰۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 08 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان در اولین گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی گفت: تعداد ۸۰۰ موسسه، مرکز و خانه‌های قرآن روستایی در مازندران فعال است.

وی ضمن تأکید بر تحقق شعار سال بیان داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران دارای ۲۰ اداره با تعداد ۱۲۵ نیرو مشغول فعالیت فرهنگی است و این استان دارای پنج دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا است که در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به ثبت پنج هزار هیئت مذهبی در استان، اضافه کرد: تعداد کانون‌های فرهنگی فعال و ثبت‌شده در مازندران ۱۰۰ کانون است.

شکریان با اشاره بر حضور دو هزار روحانی معمم و ۴۲ حوزه علمیه در استان، بیان داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران از ۸۰ روحانی مستقر به تعداد ۱۴۰ روحانی در سال ۹۴ رسیده است که البته این تعداد نیاز استان را برآورده نمی‌کند.

وی بابیان این‌که تعداد ۱۲ گروه جهادی تبلیغی در استان فعال است، اظهار داشت: از این گروه‌ها گروه حامیان ولایت بابل رتبه اول کشوری و شهرهای جویبار و نکا نیز رتبه‌های ۲ و ۳ کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به کسب رتبه‌های برتر کشوری از سوی دارالقرآن الکریم استان در طی ۱۰ سال اخیر نیز اشاره و بیان کرد: تعداد ۸۰۰ موسسه، مرکز و خانه‌های قرآن روستایی در مازندران فعال است که از این تعداد بیش از ۹۵ درصد آن به بخش خصوصی واگذارشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بابیان اینکه بخشی از واحدهای اداری و مالی و روابط عمومی نیز عناوین شایسته‌ای را در طی سالهای اخیر کسب کرده‌اند، خواستار توجه بیشتر مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی کشور به این استان شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار