13 فروردین را روزی همگام با طبیعت طی کنیم

مدیرکل محیط زیست هرمزگان با دعوت از مردم استان هرمزگان و مسافران نوروزی برای صیانت از طبیعت در روز 13 فروردین اظهار کرد: شکر نعمت خداوند را با مهربانی و وظیفه‌شناسی نسبت به طبیعت به جا آوریم.
کد خبر: ۲۰۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 01 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مجید وفادار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: طبیعت با همه ما مردم مهربان است و آغوش خود را به سوی ما گشوده و جا دارد تا در روز 13 فروردین روز طبیعت با طبیعت مهربان بوده و از آن محافظت کنیم.

وی افزود: حضور گسترده مردم در روز 13 فروردین در دامان طبیعت فرصت خوبی است تا قدر نعمات الهی را بدانیم و با جلوگیری از آلوده ساختن طبیعت، نسبت به پاکسازی فضای پیرامونی خودمان از زباله‌هایی که از گذشته در دامان طبیعت رها شده است، اقدام کنیم.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان بیان کرد: در این روز مراقب مراتع و تخریب آنها باشیم و حدالامکان از روشن کردن آتش در محیط زیست خودداری کنیم و اگر آتشی بنا کردیم نسبت به کنترل آن و در نهایت خاموش کردن آن حساس باشیم تا مبادا حضور ما در طبیعت منجر به نابودی آن شود.

وفادار ادامه داد: مراقب سرشاخه‌های درختان که در فصل بهار رشد و شکوفایی یافته‌اند، باشیم و در ساعت پایانی حضورمان در طبیعت نسبت به جمع کردن زباله‌های تولید شده، اقدام کنیم چرا که بسیاری از زباله‌ها به سال‌ها زمان برای تجزیه شدن در طبیعت نیاز دارند و باقی ماندن آنها در طبیعت موجب آسیب اساسی به محیط زیست می‌شود.

وی با بیان این‌که باید خاطره‌ای خوش از حضورمان در طبیعت را به فرزندان‌مان بیاموزیم، اظهار کرد: دامان پر مهر طبیعت همواره با آغوش گشاده به روی انسان میزبان همه ما بوده است و اجازه ندهیم که حضور ما در روز طبیعت در دامان طبیعت منجر به نابودی و تخریب آن شود.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: گشت‌های محیط زیست هرمزگان و محیط‌بانان استان در تمامی شهرستان‌ها در مناطق کوهستانی و طبیعی حضور دارند و با توجه به حضور گسترده مردم در طبیعت در روز 13 فروردین‌ماه تقاضا داریم تا مردم همکاری لازم را با محیط‌بانان داشته باشند.

وفادار با بیان این‌که تجربه حضور در طبیعت را با حفاظت از آن به تجربه‌ای خوش تبدیل کنیم، افزود: مردم به هشدارهای هواشناسی نیز توجه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار