لاهوتی: عقب ماندن تولید مانند آتش زیر خاکستر است

کد خبر: ۱۸۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 29 February 2016
تابناک گیلان: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش صدور پروانه ساخت مسکن باعث می‌شود در آینده تعادل بازار عرضه و تقاضا مسکن به هم بخورد گفت:براساس ماده یک قانون حمایت از تولید مسکن، دولت‌ باید شرایط را برای خانه‌دار شدن تمامی مردم فراهم کند.

کاهش صدور پروانه ساخت تعادل عرضه و تقاضای مسکن را به هم می زند/عقب ماندن تولید مانند آتش زیر خاکستر

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از قیمت تمام‌شده مسکن را قیمت زمین تشکیل می‌دهد که با رفع این مسئله قیمت خانه تعدیل می‌شود گفت: در این راستا ارائه زمین به متقاضیان مسکن که از سطح درآمدی پایینی برخوردار هستند، بسیار مهم است.

لاهوتی با تاکید بر اینکه براساس ماده یک قانون حمایت از تولید مسکن، دولت‌ها می‌توانند شرایط را برای خانه‌دار شدن تمامی مردم فراهم کنند تاکید کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از قیمت تمام‌شده مسکن را قیمت زمین تشکیل می‌دهد که با رفع این مسئله، قیمت خانه تعدیل می‌شود و در این راستا ارائه زمین به متقاضیان مسکن که از سطح درآمدی پایینی برخوردار هستند، بسیار مهم است.

کاهش صدور پروانه ساخت مسکن باعث می‌شود در آینده تعادل بازار عرضه و تقاضای مسکن به هم بخورد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که کاهش صدور پروانه ساختمانی را چگونه ارزیابی می کنید گفت:‌کاهش صدور پروانه ساخت مسکن باعث می‌شود در آینده تعادل بازار عرضه و تقاضا مسکن به هم بخورد، بنابراین عقب‌ ماندن از تولید مسکن نسبت به تقاضا می‌تواند به مانند آتش زیرخاکستر باشد و به گرانی قیمت مسکن منجر شود.

لاهوتی درباره ارائه طرح فروش اقساطی مسکن گفت: توافقی بین انبوه‌سازان مسکن و بانک مسکن در باره ارائه اقساطی مسکن شده و منابع اجرای این طرح از منابع بانک عامل تأمین خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدل فروش اقساطی مسکن پاسخگوی تقاضای خانوارها با سطح درآمد متوسط به بالا است، البته انجام این مهم در تحریک بازار مسکن موثر است.

به گزارش فارس؛ این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: باتوجه به نیاز کشور به مسکن باید از بخش تولید به اندازه کافی حمایت شود و نباید فراموش کرد که دولت باید از خانه‌دار شدن تمامی مردم با هر سطح درآمدی حمایت کند و در این راستا باید شرایط کار را برای فعالیت انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران تسهیل کند./
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار