نیاز بندرعباس به برنامه جامع منظر شهری

ششمین جلسه کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری استان با هدف " بررسی پروژه تعاونی مسکن دانشگاهیان علوم پزشکی هرمزگان" برگزار شد .
کد خبر: ۱۸۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 29 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی و دبیر کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری استان در این جلسه گفت: با توجه به موقعیت شهرهای ساحلی بحث سیما و منظر شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نیاز به برنامه ای جامع در این خصوص بویژه برای شهر بندرعباس داریم.
 
وی یادآور شد: یکی از مباحث مهم در شهرهای ساحلی بحث پدافند غیرعامل و ضرورت توجه به آن در طرح های معماری مهم و شاخص شهر است چرا که توجه به این امر می تواند در کاهش آسیب ها در مواقع بحران موثر باشد.
 
گورانی با اشاره به موقعیت پروژه تعاونی مسکن دانشگاهیان علوم پزشکی در جنوب بلوار سوم خرداد بندرعباس، خاطرنشان کرد، پروژه مذکور در زمینی با مساحت 7550 مترمربع احداث شده که از شرق با معبر 24 متری، از جنوب با معبر 14 و از غرب با معبر 16 متری مجاور قرار دارد.
 
به گفته وی این پروژه پیش از این در جلسه کمیسیون ماده پنج قانون شورایعالی شهرسازی و معماری ایران  مطرح و به کاربری مسکونی تغییر کاربری داده شده و در پهنه R12 (مسکونی با تراکم کم) در طرح راهبردی ساختاری شهر بندرعباس واقع شده است.
 
وی ادامه داد، این مجتمع  در 10 طبقه روی 2 طبقه پارکینگ و دارای 180 واحد مسکونی بوده و ایده کلی کار ایجاد فضاهای همسایگی، شکست حجم برای نورگیری و دید بهتر، ایجاد بازشو بصورت حیاط مرکزی و پلکانی برای کلیه واحدها می باشد.
 
گفتنی است در پایان جلسه و پس از بحث و بررسی، کلیت سیما و منظر پروژه مذکور به تصویب رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار