معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران

فلورین مازندران به صورت خام صادر می‌شود

معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران گفت:فلورین از مازندران به صورت خام صادر می‌شودو ارزش افزوده در این زمینه تولید نمی‌شود.
کد خبر: ۱۷۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 10 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، علیرضا یوسف نژاد درجلسه بررسی مشکلات معدن‌داران فولرین مازندران درخانه صنعت و معدن استان گفت: در حال گذار از شرایط سخت گذشته هستیم و امیدواریم در پسابرجام فضای جدید نرم افزاری و سخت افزاری برای پیشبرد امور بخوبی شکل گیرد.

یوسف‌نژاد افزود: آیین نامه‌های قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر یکی پس از دیگری تدوین و ابلاغ می شود.

وی اذعان کرد: رویکرد جامع نگری که همه مسائل و موضوعات در ارتباط با حوزه تولید را یکجا ببیند وجود ندارد به عنوان مثال قیمت‌ها و هزینه های عوامل تولید از جمله انرژی افزایش آنچنانی پیدا کرد اما امکان افزایش قیمت محصولات بخوبی فراهم نشد و حتی مشکل مالیات بر ارزش افزوده کمتر از مشکلات بانکی نیست، بانک‌ها نیز همچنان بر تولید فشار می آورند و صبر و تحمل نمی کنند تا اوضاع کسب و کار بهبود پیدا کند.

معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اعلام کرد: فعالیت در حوزه معادن در حال افزایش بوده و قراردادهای اکتشاف معادن با شرکت الغدیر در حال نهایی شدن است.

این مسئول گفت: متأسفانه هنوز هم فلورین را خام می فروشیم و خام صادر می‌کنیم در صورتی که فرآوری آن ارزش افزوده بالایی ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: پس از امکان‌پذیر شدن تأمین مالی به کمک یوزانس شش ماهه از طریق کشورهای چین، کره جنوبی، هند و ترکیه و تأمین مالی 40 میلیارد تومانی بنیاد برکت برای طرح‌های صنعتی و معدنی استان میسر می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار