استاندار مازندران:

فرمانداران توام با انتخابات به راهیان نور هم توجه کنند

استاندار مازندران با اشاره به اینکه فرمانداران توام با فعالیت انتخاباتی هفتم اسفند ماه جاری به موضوع اعزام راهیان نور توجه ویژه داشته باشند، گفت: فعالیت حوزه راهیان نور باید مردمی شود.
کد خبر: ۱۶۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 24 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح‌جلودار در جلسه ستاد راهیان نور که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: تلاش مسئولان ایجاد وحدت و انسجام دولت و ملت است تا در سایه همدلی سیاست‌ها و فرامین رهبری در استان اجرا شود.

وی با بیان اینکه در بحث اعزام زائران راهیان نور وحدت بین دستگاه‌های اجرایی، سپاه و بسیج حاکم بوده است، افزود: تاکنون محدودیت‌های مالی مانع اعزام زائران راهیان نور به مناطق جنگی نشد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در انتقال فرهنگ ارزش‌های ایثار و شهادت باید با اعتقاد فعالیت شود، اضافه کرد: رهبری از حامیان و مشوقان بحث مربوط به راهیان نور است و اهمیت این کار فرهنگی را مورد تاکید قرار دادند.

این مسئول انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران از سرمایه‌های جامعه محسوب می‌شوند که لازم است فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های جدید جامعه معرفی شود.

فلاح‌جلودار با بیان اینکه بازدید از مناطق جنگی تداعی‌کننده خاطرات رزمندگان و ایثارگرانی است که با جنگ تحمیلی همراه بودند، افزود: دفاع مقدس و ارزش‌هایی که در صحنه نبرد خلق می‌شد نباید به فراموشی سپرده شود.

وی بیان کرد: فرهنگ دفاع مقدس سبب عزت و اقتدار جمهوری اسلامی شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه جهان اقتدار جمهوری اسلامی را لمس کرده است، خاطرنشان کرد: نباید با ایجاد حاشیه به اقتدار جمهوری اسلامی خدشه وارد شود.

این مسئول به ترویج فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و ادامه داد: سال گذشته 45 هزار زائر به مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی اعزام شدند.

فلاح‌جلودار با بیان اینکه مناطق جنگی مانند دانشگاهی انسان‌ساز است، اضافه کرد: لازم است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های کیفی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران توام با فعالیت انتخاباتی هفتم اسفند ماه جاری به موضوع اعزام راهیان نور توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: فعالیت حوزه راهیان نور باید مردمی شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز با بیان اینکه امروز 11 اتوبوس حامل زائران راهیان نور به منطقه جنوب اعزام شدند، گفت: نیمی از هزینه سفر راهیان نور از طریق زائران تامین می‌شود.

محمدحسین بابایی با اشاره به اینکه دفاع مقدس بزرگ‌ترین حادثه حماسی در قرن‌های اخیر بوده است، افزود: برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس دولت باید هزینه کند.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج در بحث راهیان نور نقش محوری دارند، تصریح کرد: سپاه فعالیت خود را به خدمات‌رسانی و فعالیت فرهنگی در حوزه راهیان نور معطوف کرده که لازم است در بحث اعتباری دولت کمک حال شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران حمایت فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری و سایر دستگاه‌های اجرایی را در اعزام زائران راهیان نور موثر دانست و خاطرنشان کرد: موضوع اعزام زائران راهیان نور کاری نهادی است و برای این اقدام فرهنگی نیازمند اعتبار مناسب هستیم.

این مسئول تدارک و آماده‌سازی اتوبوس‌های نقل و انتقال زائران را از مهم‌ترین اقدامات در راهیان نور دانست و ادامه داد: پایانه‌های مسافربری در تامین اتوبوس نقل و انتقال  زائران نقش محوری دارند که لازم است کنترل و نظارت بر کرایه مسافر را مورد توجه قرار دهند.

بابایی در پایان سخنانش گفت: ستاد راهیان نور در مازندران دارای 9 کمیته است که به صورت تخصصی به فعالیت فرهنگی، رسانه‌ای و خدمات‌رسانی می‌پردازد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار