رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران

تحریم ترکیه برای جذب 20 میلیون گردشگر روس به ایران فرصت ایجاد کرد

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت : برقراری تحریم ترکیه از سوی روسیه برای جذب 20 میلیون گردشگر روس به ایران فرصت ایجاد کرده است که باید برای آن برنامه ریزی شود .
کد خبر: ۱۶۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 20 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، احمد اصغری  در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران در ساری افزود : اتاق بازرگانی بخصوص کمیسیون گردشگری اتاق ایران رایزنی هایی را برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران به روس ها برای جذب گردشگر در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران جاذبه های زیادی برای جدب 20 میلیون گردشگر روسی دارد و ما باید از موقعیت فعلی که روسها برای سفر به ترکیه به دلیل تحریم با محدودیت مواجهند، بهره بگیریم و این توریست ها را به سمت کشورمان سوق بدهیم.

نائب رئیس اتاق اکو در ایران گفت : ما برای جذب این تعداد توریست از روسیه به ایران باید زیرساخت هایی را در فرودگاههای بین المللی بخصوص در زمینه صدور ویزا یک هفته ای فراهم کنیم تا آنان بتوانند با کمترین مشکل وارد کشورمان شوند.

اصغری اضافه کرد : در شرایطی که قیمت نفت ایران به زیر 30 دلار در هر بشکه رسیده، جذب توریست و توسعه گردشگری می تواند یکی از راهکارهای اصلی برون رفت کشور از اقتصاد تک محصولی بخصوص نفت است.

وی گفت : ما جاذبه های زیادی در کشور از جمله مازندران برای جذب توریست های خارجی به خصوص روسی داریم و باید این جاذبه ها را به دنیا معرفی کنیم و در این راه باید سفارتخانه های ایران در خارج کشور نیز به کمک بخش خصوصی و بازرگانی خارجی بیایند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود : پسابرجام با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت تدبیر و امید و وزارت امور خارجه به نتیجه رسیده و دولت به وظایف خود در حوزه سیاست خارجی عمل کرد.

اصغری ضمن تبریک اجرایی شدن برجام به دولتمردان بخصوص وزیر امور خارجه ایران گفت : در شرایط فعلی نوبت به بخش خصوصی ایران رسید تا از این موقعیت راهبردی ایجادی در حوزه سیاست های خارجی استفاده کند و به کمک کشور بیاید.

وی اضافه کرد : بخش خصوصی باید مستقل شود و از زیر بار چتر حمایتی دولت خود را خارج کند و مسئولیت و بار اصلی کار را در حوزه اقتصادی بر عهده بگیرد و دولت دربخش سیاست های خارجی و روابط دیپلماتیک بخش خصوصی را حمایت کند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار