معاون امور عمرانی استاندار ایلام :

توسعه صادرات غیر نفتی با ارتقا کیفیت کالاها

معاون امور عمرانی استاندار ایلام بر لزوم ارتقاء کیفیت کالاها تاکید کرد و گفت: توسعه صادرات غیر نفتی با ارتقا کیفیت محصولات امکان پذیر است.
کد خبر: ۱۵۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ 06 January 2016
معاون امور عمرانی استاندار ایلام بر لزوم ارتقاء کیفیت کالاها تاکید کرد و گفت: توسعه صادرات غیر نفتی با ارتقا کیفیت محصولات امکان پذیر است.

به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی استانداری ایلام، شاپور پولادی در اولین نشست اهداف و مسئولیت های کارگروه تخصصی استاندارد سازی ارتقا کیفیت کالا و خدمات اظهار کرد: مقوله استاندارد از نقش و اهمیت ویژه ای در زندگی روزمره مردم برخوردار است و فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه می تواند آگاهی مردم را نسبت به این مقوله افزایش داده و در نهایت با تبدیل این آگاهی به مطالبه عمومی منجر به ارتقا کیفیت کالا و خدمات در جامعه شود.

وی افزود: تولید کنندگان داخلی با نزدیک کردن کیفیت کالاهای تولید داخل به استانداردهای جهانی و کاهش قیمت تمام شده مردم را به استفاده از کالاهای ایرانی ترغیب کنند.

معاون استاندار ایلام با اشاره به برند خاص سیمان ایلام در جهان تاکید کرد: چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی عامل کیفیت و قیمت در رونق اقتصادی، تولید و ایجاد اشتغالزایی بسیار مهم هستند که باید به طور جد به این دو توجه کرد.

پولادی یادآور شد: اگر می خواهیم واحدهای تولیدی دارای برندی خاص بوده و اشتغالزایی را سبب شود باید پذیرفت که ارتقاء و کیفیت کالاها در هر مرحله ای از همه چیز مهمتر است.

وی ادامه داد: بدون شک برای اینکه محصولات تولید شده در استان ایلام بتوانند در بازارهای جهانی رقابت کنند، باید تولید این محصولات منطبق با استانداردهای جهانی باشند.

معاون عمرانی استاندار ایلام در بخش پایانی سخنان خود افزود: این استان با وجود مرز بین المللی مهران و نزدیکی به بازار تشنه عراق بالاترین منابع را در قسمت های مختلفی چون منابع سنگ دانه، دامداری و تولید گوشت قرمز و سفید دارد اما متاسفانه چه در بحث لبنیات، گوشت و مصالح ساختمانی هیچ گونه صادراتی به کشور عراق ندارد./م


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار