تسخیر سفارت عربستان برخی معادلات را به هم زده است

کد خبر: ۱۵۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 05 January 2016
 عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: تسخیر سفارت عربستان از سوی عده‌ای خودسر پسندیده نبود و این امر مخالف دیپلماسی سیاسی و اقتصادی نظام اسلامی بود و تسخیر سفارت عربستان برخی معادلات را به هم زده است.

کمال‌ الدین پیرموذن با قبیح خواندن حرکت اخیر تعدادی خودسر در تسخیر سفارت عربستان که به منزله تجاوز به خاک آن کشور است، افزود: بسیار امیدوار بودیم از اول ژانویه تحریم‌ها برداشته شده و زمینه تقویت روابط ایران با خارج از کشور فراهم آید.

وی گفت: بسیار امیدوار بودم که بالاخره تحریم‌های اقتصادی به ویژه مبالغ هنگفتی از چهار کشور هند، چین، کره جنوبی و ژاپن آزادسازی شده و زمینه تقویت روابط با خارج از کشور فراهم آید اما به نظر می‌رسد تسخیر سفارت عربستان تمام این معادلات را به هم زده است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: در کنار سیاست ترسیمی اقتصاد مقاومتی که دولت نیز بر تحقق آن تلاش می‌کند رفع تحریم‌‌‌ها می‌تواند به تزریق منابع بیشتر نیز کمک کند. اضافه شدن 68 منطقه آزاد و ویژه در کشور معقول و منطقی نیست.

وی با یادآوری اینکه پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت با کارشکنی‌های آل سعود به کمتر از 20 دلار برسد، افزود: با توجه به معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در مناطق آزاد افزودن بیش از 68 منطقه ویژه و آزاد جدید دست دولت را در کسب درآمد مالیاتی می‌بندد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس ادامه داد: 90 درصد بودجه کشور در قالب تورم پرسنلی صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود و به هیچ‌وجه با این شرایط نباید انتظار داشت که حرکتی جدی در سرمایه‌گذاری‌های به وجود آید.

‌پیرموذن تصویب برجام را درمجلس تاثیرگذارترین کار در طول پیروزی نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: امیدواریم با رفع تحریم‌ها و باز شدن دست دولت و تامین اعتبارات مناسب از محل فاینانس احداث راه‌آهن اردبیل پیگیری شود.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار