کاهش ۲۵ درصدی تقاضای موادمخدر

معاون کاهش تقاضا وتوسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده در برنامه ششم توسعه کشور، باید ۲۵ درصد از ‏تقاضا برای مواد مخدر کاسته شود.
کد خبر: ۱۴۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 19 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز افشار در همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار  و تولید در بندرعباس، برنامه پنجساله ششم توسعه را یکی از مهم‌ترین برهه‌های تاریخی برای ستاد و دستگاه‌های عضو آن عنوان و اضافه کرد: در چند بند از مجموع ۸۰ بند سیاست‌های کلی برنامه‌ی ششم توسعه که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، رقمی اعلام شده که می‌بایست تا پایان برنامه به آنها دست یافت که یکی از آنها مربوط به حوزه مبارزه با مواد مخدر است.
 
وی تصریح کرد: اعلام یک رقم مشخص برای رسیدن به هدف در بند مربوط به موضوع مواد مخدر نشان از اهمیت آن و وجود مشکلات ناشی از مواد مخدر در کشور است که اگر عزم و اراده جدی برای مبارزه با آن وجود نداشته باشد، کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد در کشور محقق نخواهد شد.
 
افشار با اشاره به اینکه دولت‎ ‎با ساز و کار و بودجه مشخص به تنهایی نمی تواند با اعتیاد مبارزه کند، بیان داشت: باید مقابله با اعتیاد را به درون جامعه برد و از یک مساله اجتماعی‎ به یک دغدغه و مساله جمعی تبدیل کرد.
 
افشار اضافه کرد: در این راستا، باید توجه ویژه​ای را به پیشگیری اعتیاد در مراکز تولیدی و صنعتی داشت و با اقدامات گوناگون کارگران را از عواقب مصرف مواد مخدر و اعتیاد آگاه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار