قاچاقچیان کالا در لرستان چهار میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال جریمه شدند

گروه استان‌ها- مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: ۲ نفر قاچاقچی کالا که اقدام به قاچاق یک دستگاه فلزیاب و یک دستگاه موتورسیکلت کرده بودند چهار میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال جریمه شدند.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷ 23 September 2024

به گزارش «تابناک لرستان»، علیرضا لطفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموران خرم آباد با بازرسی از یک منزل مسکونی یک محموله قاچاق را کشف و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند. 

وی افزود: این پرونده شامل قاچاق یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه فلزیاب به ارزش چهار میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال بود که در شعبه چهارم تعزیرات حکومتی شهرستان خرم آباد رسیدگی شد.


مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان بیان کرد: شعبه پس از بررسی مستندات موجود و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالاها، متخلف ردیف اول را به پرداخت یک میلیارد و ۵۲ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش کالا و همچنین متخلف ردیف دوم را به پرداخت سه میلیارد و ۷۷۱ هزار ریال معادل ارزش کالا و در مجموع متخلفان را به پرداخت چهار میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.


جریمه قاچاقچی لوازم آشپزخانه 

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان همچنین از جریمه شدن ۸۴۰ میلیون و ۳۳۲ هزار ریالی قاچاقچی کالا در خرم آباد خبر داد. 

لطفی افزود: این پرونده شامل قاچاق انواع خردکن به ارزش ۴۲۰ میلیون و ۱۶۶ هزار ریال بود که در شعبه چهارم و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی خرم آباد رسیدگی شد.


وی عنوان کرد: شعبه پس از بررسی مستندات موجود و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالاها، متخلف را به پرداخت ۴۲۰ میلیون و ۱۶۶ هزار ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد و همچنین با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه بیشتر از ارزش کالای کشف شده بود ۴۲۰ میلیون و ۱۶۶ هزار ریال معادل ارزش کالا به جریمه اضافه و در مجموع ۸۴۰ میلیون و ۳۳۲ میلیون ریال جریمه شد.


محکومیت قاچاقچی کاپوچینو 

لطفی گفت: همچنین پرونده قاچاق کاپوچینو به ارزش ۷۷۹ میلیون و ۸۶ هزار ریال در شعبه چهارم و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خرم آباد رسیدگی شد. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان افزود: شعبه پس از بررسی مستندات موجود و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالاها، متخلف را به پرداخت ۷۷۹ میلیون و ۸۶ هزار ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد. 

به گفته لطفی این متخلف به پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال ارزش کارشناسی خودرو و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۹ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار