لاریجانی در لنگرود: فعالیت های موشکی ایران با جدیت دنبال می شود

کد خبر: ۱۱۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 14 October 2015
لنگرود- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست غرب مبنی بر توقف فعالیت های موشکی ایران تاکید کرد: فعالیت های موشکی ایران با جدیت دنبال می شود.

علی لاریجانی در مراسم یادواره ۴۴۴ شهید نیروی انتظامی گیلان که عصر چهارشنبه در شهرستان لنگرود برگزار شد،  مصاف ایران اسلامی در صحنه بین المللی را مصافی جدی با دنیای غرب دانست و گفت: دنیای غرب حاضر نبود طبق ضوابط بین المللی حقوق ایران را مدنظر داشته باشد بلکه می خواست با زور، حرف خود را به کرسی بنشاند که ایستادگی مردم ایران به آن ها نشان داد که با حرف زور نمی توان ملتی را از پیشرفت باز داشت.

وی ادامه داد: در مساله هسته ای چاره ای جز ایستادگی نداشتیم چرا که اگر ایستادگی نمی کردیم مساله هسته ای در همان ابتدای راه متوقف می شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد مساله هسته ای به جایگاه خوبی رسیده ایم، تصریح کرد: تاکید رهبر انقلاب بر پایداری در این راه بود که خوشبختانه توانستیم از مرزهای مشخصی عبور کرده و با کسب توانایی های مهم به غرب بفهمانیم که با زور نمی توان فعالیت هسته ای مملکت ما را متوقف کرد.

لاریجانی با اشاره به خواسته غرب مبنی بر توقف فعالیت های موشکی ایران تاکید کرد: دولت و نیروهای مسلح موظف هستند که تمام فعالیت های نظامی و دفاعی در زمینه های زمینی، هوایی و موشکی را با جدیت دنبال کرده و بدون توقف بر توان نظامی کشور بیافزایند و در این راه، شورای عالی امنیت ملی نیز وظیفه نظارت بر روند پیشرفت ها را بر عهده دارد.

وی همچنین با حساس خواندن شرایط منطقه ای گفت: منطقه خاورمیانه در ۸۰ سال گذشته اینهمه بحران را به چشم ندیده است که این امر لزوم رصد کردن شرایط منطقه را بیش از پیش مشخص می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم مورد توجه قرار دادن مسائل اقتصادی تصریح کرد: اگر می خواهیم عزت، اقتدار و سربلندی کشور را حفظ کنیم باید به اقتصاد توجه ویژه داشته و برای پویایی آن تلاش کنیم.

لاریجانی افزود: بنیه اقتصادی ضعیف مانع از رسیدن به آرمان ها و اهداف مهم نظام می شود و اقتدار کشور را خدشه دار می کند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های گیلان در مسیر توسعه گفت: با توجه به بررسی های انجام شده و شناسایی مشکلاتی که بر سر راه توسعه گیلان قرار گرفته، برنامه ریزی هایی انجام شده تا بتوانیم حرکت گیلان در مسیر توسعه را شتاب بخشیم.

رئیس مجلس ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت استان های شمالی، ۵۰۰ میلیون دلار در بخش توسعه شبکه آبرسانی روستایی در استان های شمالی در نظر گرفته شده است.

لاریجانی به وضعیت چایکاری در استان های شمالی اشاره و بیان کرد: برای چایکاران مصوباتی در بودجه سال ۹۵ قرار گرفته که باید به سمت اجرایی شدن پیش برود.

وی افزود: آیات متعددی در قرآن کریم بر معاد تاکید کرده که این مساله نشان از تاکید و توجه به دنیای آخرت است.

وی با اشاره به اینکه غبار غفلت بر زندگی های امروزی نشسته است، تصریح کرد: شهدا کسانی هستند که در همین دنیا چشم شان به حقایق باز شده و راهشان را انتخاب کرده اند و به همین دلیل است که کلیه بزرگان دین و ائمه اطهار(ع) از شهادت به عنوان سعادت یاد کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بصیرت در زندگی و فهم سعادت بزرگترین ویژگی شهداست که از نتایج داشتن روحیه مجاهدت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار