در آستانه چهارشنبه آخر سال؛

کنترل بیشتری بر فرزندانتان داشته باشید

حجت الاسلام صدیق عربانی همچنین به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا اشاره و اضافه کرد: صهیونیست ها، با ایران هراسی، به دنبال حفظ موجودیت نامشروع خود هستند.
کد خبر: ۱۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳ 06 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت، پانزدهم اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را گرامیداشت و از شهروندان و گردشگران خواست همواره بویژه در ایام نوروز، در حفاظت از انفال و منابع طبیعی کوشا باشند.

وی ادامه داد: جنگل های گیلان، عرصه هایی منحصر بفرد با سابقه ای کهن است که باید به نسل های آینده انتقال یابد.

پانزدهم تا بیست و دوم اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

از یک میلیون و 17 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی استان گیلان، 540 هزار هکتار آن جنگل است.

خطیب جمعه رشت در ادامه سخنانش به در پیش بودن چهارشنبه پایان سال اشاره و خاطرنشان کرد: مراسمی که به مناسبت این ایام و با ترکاندن مواد محترقه برگزار می شود، در تاریخ ما هیچ اصالتی ندارد.

وی با یادآوری خطرات ناشی از استفاده از مواد آتش زا و محترقه گفت: هرساله در این ایام، شاهد خسارات جانی بسیاری هستیم و باید خانواده ها، کنترل بیشتری بر فرزندانشان داشته باشند.

خطیب جمعه رشت وجود این رفتارها در فرهنگ کهن ایران را نفی کرد و چنین اقداماتی را برازنده و شایسته مردم این سرزمین ندانست.

حجت الاسلام صدیق عربانی همچنین به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا اشاره و اضافه کرد: صهیونیست ها، با ایران هراسی، به دنبال حفظ موجودیت نامشروع خود هستند.

وی گفت: ایران اسلامی، یکی از قدرتمندترین کشورهاست و با رهبری ولی فقیه آگاه و مدبر و مردم همیشه در صحنه، روند پیشرفت و تعالی را می پیماید.

وی رزمایش پیامبر اعظم (ص) که هفته گذشته در جنوب کشور برگزار شد را نمونه ای از توانمندی فرزندان ایران اسلامی خواند و افزود: این رزمایش توان نظامی و دفاعی کشور را در مقابل تهدیدات نشان داد.

خطیب جمعه رشت در خاتمه سخنانش با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) این بانوی بزرگوار را در همه ابعاد اخلاقی و شخصیتی، الگو و اسوه عنوان و بر لزوم پیروی از منش دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص) تاکید کرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار