مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس از ذخیره سازی ۲۶ هزار تُن کود شیمیایی برای کشت پاییزه در استان خبرداد.
کد خبر: ۹۹۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 07 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید ابراهیمی زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس با بیان اینکه نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه ذخیره سازی و تامین شده است، گفت: کود‌های فسفاته، پتاسه و ازته در کیسه‌های ۵۰ کیلویی و به قیمت مصوب در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

او با تاکید بر این که کشاورزان در این زمینه نباید هیچ نگرانی داشته باشند، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۶ هزار تُن کود مورد نیاز کشاورزان ذخیره سازی شده و به شرکت‌های کارگزاری در شهرستان‌های مختلف اعلام شده برای دریافت سهمیه‌های خود درخواست‌هایشان را ثبت کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس این حجم از ذخیره سازی نهاده‌ها را کم سابقه دانست و ادامه داد: با توجه به نوسان قیمتی سال‌های گذشته این حجم از ذخیره سازی کمک قابل توجهی برای کشاورزان خواهد بود و ارزش ریالی ذخیره سازی انجام شده رقمی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

ابراهیمی زاده ادامه داد: قیمت هر کیسه کود اوره حدود ۶۶ هزار تومان، هر کیسه سوپر فسفات تریپل ۴۲۳ هزار تومان و هر کیسه سولفات پتاسیم نیز ۵۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

او با بیان این که توزیع کود و نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان از اوایل مهرماه آغاز شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز براساس نظرات کارشناسان سهمیه کود مورد نیاز استان را تامین کرده و نهاده‌های موجود براساس نظر اداره‌های جهاد کشاورزی مبتنی بر سطح زیر کشت هر شهرستان تخصیص خواهد یافت.

ابراهیمی زاده با تاکید بر این که توزیع کود‌های شیمیایی مورد نیاز کشاورزان تا پایان فصل کشت ادامه دارد، گفت: امسال هیچ افزایش قیمتی در کود‌های شیمیایی رخ نداده است.

کشت پاییزه چند روزی است که در برخی مناطق استان فارس شروع شده و به گفته مسوولان امسال بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار هکتار گندم آبی در پاییز کشت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار