یک متخصص ویروس شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اهمیت واکسیناسیون در اطفال گفت.
کد خبر: ۹۹۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 03 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهزاد خوانساری نژاد افزود: طبق مشاهدات، به طرز قابل توجهی آمار مرگ و میر در گروه های که واکسن خود را دریافت کرده اند کاهش پیدا کرده است.
وی یادآورشد: علیرغم اینکه سویه دلتا که بسیار عفونی تر از سویه های قبلی خود است، در جامعه پخش شده و در حال چرخش است، اما به دلیل واکسیناسیون افراد و گروه های هدف، خوشبختانه آمارها نشان می دهد، واکسن تاثیر خود را بر روی حتی این نوع جهش یافته هم گذاشته و نمی تواند منکر تاثیر واکسن بر کرونا شد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه برکات و تاثیر واکسیناسیون در کشور و استان به خوبی نمایان شده و امید می رود هر چه زودتر به پوشش حداکثری رسیده تا از چرخش و انتقال این ویروس جلوگیری شود.
دکتر خوانساری نژاد گفت: در صورت رسیدن به پوشش ۷۰ تا۸۰ درصدی واکسیناسیون جامعه، مطئمنا آمارها به خصوص آمر مرگ و میر به شدت و بیش از این کاهش خواهد یافت، لذا از تمام هم استانی های عزیز تقاضا داریم هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.
این متخصص ویروس شناسی یادآور شد: در حال حاضر برنامه واکسیناسیون در سنین کمتر در حال اجرا است که از این جهت که ممکن است از لحاظ بیماری کرونا نسبت به افراد مسن تر خطرات کمتری نسبت به ابتلا داشته باشند، اما از این لحاظ که باعث انتقال و چرخش این بیماری می شوند، حائز اهمیت است و نباید پشت گوش انداخته شود.
وی یادآور شد: تصمیم گرفته شده از واکسن های غیر فعال مانند "سینوفارم" برای این گروه سنی تزریق شود که با توجه به ایمنی که در بدن ایجاد می کند، امید می رود با استقابل والدین این گروه سنی نیز هر چه سریعتر واکسینه و از انتقال آن به والدین به خصوص پدر بزرگ و مادربزرگ ها، جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار