استاندار مرکزی با اشاره به مدیریت مصرف برق در فصل تابستان گفت: مطلقا قطعی برق خانگی در فصل تابستان نخواهیم داشت .
کد خبر: ۱۱۶۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹ 18 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان زرندیه تشکیل شد، با تاکید بر افزایش سهم بودجه عمرانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان گفت: در حال حاضر تعداد طرح های نیمه‌تمام کشور۸۰ هزار پروژه است.

استاندار مرکزی گفت: پروژه‌های نیمه تمام بعضا در یک فضای غیر کارشناسی و غیرفنی تعریف شده‌اند و به دلیل محدودیت منابع اعتباری، نیمه‌تمام مانده و به سرانجام نرسیده اند. در استان مرکزی پروژه نیمه تمام با عمر ۲۰ سال وجود دارد.

وی با اشاره به اختصاص پنج هزار و ۲۴ میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۱ گفت: این میزان افزایش بودجه نشان از اهتمام دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دارد.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در استان گفت: باید با روش‌ بازچرخانی پساب در حوزه صنعت و اجرای روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی، منابع آبی را مدیریت کرده و اجازه ندهیم با تنش آبی در بخش شرب مواجه شویم.

وی در ادامه گفت: مسائل زیست محیطی اولویت دارد و نباید محیط زیست انسانی را فدای تولید کنیم. هرگونه بی‌توجهی به محیط زیست، یک رفتار غیرانسانی قلمداد می‌شود.

مخلص‌الائمه در ادامه، بزرگترین پروژه عمرانی دولت را طرح جهاد آبرسانی دانست و گفت: جهاد آبرسانی با تخصیص اعتبارات ملی و نیز قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در حال اجراست و استان مرکزی رتبه برتر را در این طرح کسب کرده است.

وی تصریح کرد: نباید روستای دارای تنش آب شرب در استان مرکزی وجود داشته باشد. این روستاها باید در زمره طرح جهاد آبرسانی قرار گیرد تا مشکل کمبود آب این نقاط برطرف شود.

استاندار مرکزی به طرح انتقال سهم آب ساوه و زرندیه از سد کوچری به عنوان پروژه عمرانی بزرگ استان اشاره کرد و گفت: طراحی جدید برای تامین مالی طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی صورت گرفته، اما با این حال تمام تولیدکنندگان ملزم به بازچرخانی پساب صنعتی هستند و قانونگذار هم تسهیلاتی برای آن در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: برای برقراری برق پایدار باید به سمت‌وسوی انرژی‌های تجدیدپذیر و احداث نیروگاه خورشیدی حرکت کرد تا با توسعه انرژی تجدیدپذیر بتوان کمبود برق را برطرف کرد.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف برق در فصل تابستان گفت: با مدیریت مصرف برق و اقداماتی که در دست اجراست، مطلقا قطعی برق خانگی در فصل تابستان نخواهیم داشت و در بخش صنعتی و کشاورزی به نحوی مدیریت خواهد شد که شبکه بتواند برق مورد نیاز مصارف صنعتی و کشاورزی را تامین کند.

وی گفت: برای جبران کسری برق نباید متوسل به احداث نیروگاه شویم. توسعه بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر موجب خواهد شد این کسری برطرف و تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار